מתן כהנא על שילוב נשים בתפקידי לוחמה: "זה קשה טילים"

סגן שר הדתות מתייחס להחלטה על שילובן של נשים בתפקידי לוחמה יוקרתיים ושוטח את עמדתו: "גם כמפקד טייסת אתה תמיד בודק שמי שהכשרת אותו יודע להשתתף בכל רגע נתון במשימה הכי מורכבת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/06/22 07:40 ט בסיון התשפב

מתן כהנא על שילוב נשים בתפקידי לוחמה: "זה קשה טילים"
מתן כהנא בביקור בחיל החינוך, צילום: דוברות צה"ל

אחרי ההחלטה השנויה במחלוקת של אביב כוכבי על פתיחת התנסויות לשירות נשים בתפקידי לחימה משמעותיים, ביחידת החילוץ וההצלה של חיל האוויר 669, ביחידת ההנדסה למשימות מיוחדות (יהל"ם) של חיל ההנדסה הקרבית ובמחלקת ניוד בחטיבת חי"ר, מתן כהנא מגיב.

כמטכ"ליסט וטייס: מתן כהנא מגיב

בנאום שנתן אמש (ד') באוניברסיטת רייכמן התייחס כהנא, בעברו לוחם בסיירת מטכ"ל ומפקד טייסת, לנושא: "הולכים עכשיו לאיזשהו ניסוי ב-669 עם שילוב של נשים. בסוף, זה קשה פיזית מאוד מאוד מאוד, אני מניח שב-669, בסוף אתה יכול למצוא את עצמך בהזנקה, עולה על מסוק באמצע הלילה ונכנס איתו לאמצע הים לגלים של 5-4 מטרים, לגובה בניין של 3 קומות".

"צריך לרדת למים, עם הרוח של היסעור שמעיפה אותך לכל עבר לשחות בשארית כוחותיך אל הטייס או הנווט שהרגע נטשו את המטוס, ואתה הולך לחלץ אותם בכוחות על-אנושיים. לנסות ולפתוח את השאקל ולחבר ולהעמיס אותם. אני אומר לכם שאני, מטכ"ליסט לשעבר, שבאימונים המשותפים זה 'קשה טילים', זה קשה קשה".

מכלול של ערכים

הוא הוסיף: "בסוף, גם כמפקד טייסת אתה תמיד בודק שמי שהכשרת אותו יודע להשתתף בכל רגע נתון במשימה הכי מורכבת של הטייסת, אחרת זה משית איזשהו עומס על הארגון, ולכן אני חושב שלא בכל מחיר. שוויון זה ערך חשוב אבל כשהוא בא מאוד חזק על חשבון ערכים אחרים אז אני לא חושב שבהכרח צריך דווקא בערך הזה ללכת לקצה".

ההחלטה הגיעה בעקבות עתירה של מועמדות לשירות ביטחון, ואתמול (ג'), על רקע שילוב הנשים, פורסם כי הרמטכ"ל צפוי להיפגש עם רבנים מהציונות הדתית. אלא, שלאחר הודעת דובר צה"ל בנושא, הודיעו הרבנים על דחיית הפגישה למועד לא ידוע.