משבר הקואליציה מול רינאוי-זועבי הסתיים? "אני לא בטוח בכלום"

למרות הקולות החיוביים שעולים מסביבתה של חברת הכנסת הפורשת ממרצ, סגן השרה יאיר גולן כלל לא בטוח שהמשבר הרציני נפתר: "שום דבר לא סגור עד שהוא לא סגור" | מיכל רוזין: "נחבק אותה ונעזור לה להשיג את הדברים שהיא מבקשת להשיג"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/05/22 10:21 כא באייר התשפב

משבר הקואליציה מול רינאוי-זועבי הסתיים? "אני לא בטוח בכלום"
רינאוי-זועבי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הודעת הפרישה מהקואליציה של חברת הכנסת ממרצ, ג'ידא רינאוי-זועבי, ביום חמישי האחרון, הפתיעה את כלל החברים בקואליציה, כולל ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד. על אף שגורמים בקואליציה טענו אתמול ש"המשבר נגמר", כלל לא ברור כיצד תנהג זועבי ביום רביעי, אם תעלה למליאה הצעה חוק לפיזור הכנסת.

"אני לא בטוח בכלום ושום דבר לא סגור עד שהוא לא סגור", אמר הבוקר (א') סגן השרה יאיר גולן בראיון בגל"צ. "שוחחתי אתמול עם ג'ידא, היא נשמעת הרבה יותר מפויסת. אני חושב שיש לה מספר דרישות שבוודאי ובוודאי יידונו עם לפיד, עם הורוביץ. המשבר הוא בכיוון הנכון ומטופל נכון, מקווה שהוא מאחורינו". 

בהמשך ביקר את ראשי מפלגות הקואליציה: "כל ראשי הסיעות צריכים להסתכל פנימה ולהבין שחלק מרכזי מעבודתם זה לתחזק את מפלגתם כדי שדברים ימשיכו קדימה כמו שצריך".

חברת הכנסת מיכל רוזין, חברה נוספת למפלגת מרצ, אמרה הבוקר ב"כאן ב": "לא נעים להיות מופתעים בפעם השניה. סילמן ועכשיו גי'דא. יש בזה סוג של חוסר אונים. שמעתי כמו כולם ברדיו. היא החליטה את ההחלטה בינה לבין עצמה. זה לא אירוע סילמן וזה לא ניסיון עריקה". 

"היא חלק מאיתנו ואנחנו מבחינתנו קרואים בה חלק מאיתנו לחלוטין. נחבק אותה ונעזור לה להשיג את הדברים שהיא מבקשת להשיג. לא תמיד קל, גם לנו קשה. הקואליציה היא לא קלה, רוב הסיעות הן מרכז-ימינה ואנחנו כמעט יחידי סגולה. אני מזדהה עם הקושי שלה, אני אמפטית לקושי של רינאוי-זועבי - קשה להיות חלק מהקואליציה הזאת".