עמית סגל: "אם זה יקרה נדהר לבחירות"

מנסור עבאס אמר הערב כי רע"מ תשקול הצבעתה על הארכת חוק התקנות ביהודה ושומרון, "אנחנו בדיונים לגבי ההצבעה על חידוש התקנות בשבוע הבא ונחליט בהתאם" | עמית סגל מסביר את משמעות הדברים

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 02/06/22 21:07 ג בסיון התשפב

עמית סגל: "אם זה יקרה נדהר לבחירות"
סגל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בראיון לרדיו "נאס" התייחס הערב (ה') יו"ר רע"מ מנסור עבאס למשבר הנוכחי של הקואליציה - הארכת חוק התקנות ביהודה ושומרון, ואמר:  "רע"ם מתנגדת לכל חוק שמנציח את הכיבוש. אנחנו בדיונים לגבי ההצבעה על חידוש התקנות בשבוע הבא ונחליט בהתאם". משמעות דבריו היא שלקואליציה לא יהיה רוב להעברת החוק, בייחוד אחרי שסילמן אמרה כי לא תצביע עם הקואליציה - תרחיש שישמח את עבאס, כיון שהאחריות להפלת החוק לא תהיה עליו.

הפרשן הפוליטי של חברת החדשות, עמית סגל, הסביר הערב את הלך הדברים: "המשמעות היא שכולם מחכים להבין מה תעשה סילמן ואם אכן היא תצביע נגד. במקרה כזה עבאס לא ישלם מחירים כבדים רק כדי לראות את החוק נופל. סילמן כבר העבירה מסרים שתתנגד, אבל בקואליציה נאחזים בתקוה שפחד ההפרשה יאיים עליה".

"כל צד חושש מפעולה לא רציונלית של השני"

סגל המשיך ואמר כי הפרשה של חבר כנסת היא "נשק גרעיני" שכל עניינו השמדה הדדית מובטחת. "מרגע שתופרש היא תצביע נגד הכל, ונדהר לבחירות. כל צד חושש מפעולה לא רציונלית של השני, זה מהצבעה נגד וזה מהפרשה".

נזכיר כי אחרי ההכרזה על חבר הכנסת עמיחי שיקלי כפורש, הכרזה שנועדה להפחיד את שאר חברי ימינה וליצור רתיעה מלהצביע נגד עמדת הקואליציה סילמן אמרה כי תדון על כל חוק לגופו, ובימינה חוששים מצעד שאין לו דרך חזרה. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן