"חשש לסדר הציבורי": כל הפרטים מאחורי סערת תליית דגל אש"ף בלב רמת גן

כרמל שאמה הכהן, ערך בתחילת השבוע הצבעה בה הוחלט לאפשר את תליית הדגל על בניין הבורסה. כעת מנסה ראש עיריית רמת גן למזער נזקים בעקבות האיומים להזיק לשלט ולבניין: "נתלה דגלי ענק של מדינת ישראל מסביב"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 01/06/22 12:12 ב בסיון התשפב

"חשש לסדר הציבורי": כל הפרטים מאחורי סערת תליית דגל אש"ף בלב רמת גן
דגל אש"ף על בניין הבורסה, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

דגל של הרשות הפלשתינית נתלה הבוקר (ד') על בניין הבורסה ברמת הגן ועורר זעם ציבורי גדול. ראש העירייה כרמל שאמה הכהן, שאישר את תליית הדגל, הפנה אצבע מאשימה כלפי חברת הפרסום, שלדבריו "החליטה לתלות את שלט המחלוקת".

הסיפור החל ביום שני האחרון, ה-30 במאי, כאשר שאמה הכהן העלה תמונה של השלט ושאל את תושבי העיר האם הם תומכים בתלייתו במרחב הציבורי. "הצביעו האם שלט חוצות הזה שמתכוונת לתלות חברה פרטית על קיר פרטי יפגע ברגשות שלכם?".

"הסמכות לסרב תוכן פרסומי נתונה לעירייה אך היא מצומצמת לטובת מניעת פגיעה ברגשות הציבור", ציין ראש העיר והוסיף כי, "יש שיראו בתוכן הזה כמתריס ופוגעני ויש שיראו בו מסר לדו קיום ושלום". 

שאמה הכהן הזמין את תושבי העיר להצביע בעד או נגד תליית השלט, כאשר בסוף ההצבעה, יותר מ-1,500 תמכו בתלייתו וקצת יותר מ-900 התנגדו לכך. 

"מסר חיובי הקורא לדו קיום"

כאמור, היום (ד') נתלה השלט מעורר המחלוקת על בניין הבורסה באמצעות חברה פרטית והביא את ראש העירייה להתייחס לסערה: "לפי גורמי בטחון מקצועיים יש חשש לא קונקרטי לסדר הציבורי ולבטיחות הבניין והסביבה ולכן עד להערכת מצב נוספת הבניין נדרש להציב שומר מסביב לשעון על השלט".

שאמה הכהן הדגיש כי כרגע השלט יישאר במקומו אך לידו יוצבו דגלי ישראל רבים: "העירייה תתלה דגלי ענק של מדינת ישראל ודגלי הצדעה לצה"ל, לשב"כ, למשטרת ישראל ולמשמר הגבול", ציין ראש העירייה וסיפר כי בדיקה משפטית שערך הבהירה כי השלט חוקי לגמרי ומוגן בגבולות חופש הביטוי: "עדיין הוא פוגע ברגשות של לא מעט תושבים וכן מאפשר לגורמים קיצוניים פתח ללבות יצרים למרות המסר החיובי שבראשו הקורא לדו קיום. עם ישראל חי עם יד מושטת לשלום תמיד ולכל דו קיום".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן