התעלול היחצ"ני של כרמל שאמה הכהן שהסעיר את הרשת

ראש עיריית רמת גן פרסם פוסט על עובד אגף החינוך בעיריית רמת גן שמצא מיליוני שקלים שהיו קבורים בארגז חול בגן ילדים. שאמה לא הוסיף פרטים ואחרי מספר שעות פרסם פוסט שמסביר הכל: "מישהו ניסה לשחד עובד עירייה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/05/22 18:52 ח באייר התשפב

התעלול היחצ"ני של כרמל שאמה הכהן שהסעיר את הרשת
צילום: shutterstock

ראש העיר רמת גן כרמל שאמה הכהן, פרסם מוקדם יותר היום (ב') פוסט בפייסבוק בו הוא מספר, כי אחד העובדים באגף החינוך של העירייה שהגיע לנקות ארגזי חול בגני ילדים מצא באחד מהם מיליוני שקלים שהוסתרו בתוכו. בפוסט בפייסבוק כתב שאמה "עובד אגף החינוך מצא מיליוני ש"ח שהוסתרו בחול באמצע תהליך ניקוי והחלפת החול בארגזי החול בגני הילדים. ברגע שהיועץ המשפטי יאשר לנו לפרסם את הפרטים לרבות הגן המדובר, הסכום המדוייק, סוג השטרות ועוד פרטים מוכמנים נשתף אתכם. 

רגע לפני המכרז נכנס הספק ובידו 20,000 ש"ח במזומן במטרה לשחד אותו

אך כמה שעות לאחר מכן התברר כי הסיפור הומצא על ידי שאמה הכהן וכי מדובר בתעלול יחצ"ני שנועד לחשוף שחיתות שקורית עם ספקי החול לגני הילדים. בפוסט שכתב בפייסבוק שעות לאחר הפרסום על המליונים שנמצאו כתב שאמה כי "אחרי שכל המדינה סקרנית לגבי המיליונים, שהוסתרו בחול של גני הילדים ונמצאו על ידי עובד ישר ומוכשר שלנו הנה הפרטים המלאים. אז יש מיליונים שהוסתרו בחול ונמצאו על ידי אבשלום רבן מנהל הבינוי של אגף החינוך".

כרמל שאמה-הכהן, ראש עיריית רמת גן

כרמל שאמה-הכהן, ראש עיריית רמת גן צילום: פלאש 90

"עירית ר"ג שילמה עד היום 820 אלף שקל בכל שנה עבור החלפת החול בארגזי החול של גני הילדים. במסגרת ניקוי האורוות שאנחנו מבצעים אנחנו מרעננים הרבה התקשרויות שחלקן היו ללא מכרז בכלל וחלקן ללא מכרז עם תחרות אמתית הוחלט לבצע תיחור אמיתי בין ספקי החול השונים".

עוד הוא כתב כי רגע לפני המכרז "נכנס הספק הקיים לחדר של אבשלום מנהל הבינוי ובידו 20,000 שקל במזומן במטרה לשחד אותו ולבלום את התחרות. המשחד סולק מהחדר המכרז הושלם וראו איזה פלא המחיר ירד מ-820 אלף ל-390 אלף בלבד קרי חיסכון של 430 אלף שקל כל שנה מעל שני מיליון בקדנציה ומעל 4 מיליון בעשור.

(הפוסט הראשון שפרסם שאמה הכהן)

יישר כח לאבשלום על היושר ועל המיליונים שבעצם היו קבורים בחול והוא מצא אותם עבורנו

"כמה כאלה עוד יש? מבטיח שננקה את כולם. כמה כאלה היו בעבר כואב לחשוב מאחר והמקרה של אבשלום אינו הראשון, שהצלחנו לחשוף בזכות הרוח והגיבוי למנהלים ולעובדים לא לחשוש משום ספק שכן ראש העיר נבחר ללא מחויבות לאף אחד מהם ופועל ללא חשש מהם. לאחר שדיווחתי על המקרה עדכנתי את היועץ המשפטי".

"יישר כח לאבשלום על היושר ועל המיליונים שבעצם היו קבורים בחול והוא מצא אותם עבורנו. אנחנו קוראים לכל העובדים והספקים של העיריה להילחם בשחיתות יש לכם גיבוי מלא מאתנו חלפו הימים שחושפי שחיתות בעיריית ר"ג נרדפו ופוטרו".

 

כזכור לפני כשבוע וחצי ראש העיר רמת גן, כרמל שאמה הכהן, נשא נאום  שעורר סערה ביום השואה, כאשר אמר כי "הכי קל היה להיקטל בשואה", לבסוף תיקן עצמו ראש העיר והתנצל על הניסוח המצער ואמר "מותר לטעות בניסוח בתום לב".