"זכיתי": שמעון ריקלין הגיע לבורסה וזאת הסיבה

הנהלת "בית וגג יזמות ונדל"ן" פתחה הבוקר את המסחר לרגל הרישום בבורסה לניירות ערך בתל אביב, כאשר המייסדת וחברת הדירקטוריון היא אלונה בר און, מו"ל גלובס ובת זוגו של העיתונאי הסרוג שליווה אותה ברגע המרגש

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 09/05/22 11:33 ח באייר התשפב

"זכיתי": שמעון ריקלין הגיע לבורסה וזאת הסיבה
ראשי בית וגג. חמישית משמאל - אלונה בר און, צילום: קובי וולף

הנהלת בית וגג יזמות ונדל"ן פתחה הבוקר (ב') את המסחר לרגל הרישום בבורסה לניירות ערך בתל אביב. ברגע המרגש נכחו רבים מראשי החברה, כולל אחת המייסדות וכיום חברת הדירקטוריון אלונה בר און, שמכהנת כמוציאה לאור של "גלובס" ומוכרת גם כבת זוגו של העיתונאי הסרוג שמעון ריקלין, ששיתף על החוויה בבורסה. 

"זכיתי ללוות עכשיו את אשתי אלונה בר און לרגע המרגש הזה של טקס פתיחת המסחר בבורסה לרגל הנפקת חברת בית וגג שהיא ממייסדיה", כתב ריקלין והחמיא לאשתו: "לא מכיר הרבה נשים שהקימו חברה וגם הנפיקו אותה. אלונה כל הכבוד".

בית וגג היא חברה מובילה ואחת מהחברות הוותיקות הפועלות בישראל בתחום ההתחדשות העירונית, היוזמת, מבצעת ומשווקת פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית באזור תל אביב ומרכז הארץ. החברה הפועלת בתחום מאז שנת 2011 השלימה עד כה 16 פרויקטים הכוללים מאות יחידות דיור, ונמצאת בהליך הקמה והיתרי בניה של פרויקטים נוספים למאות יחידות דיור נוספות. בנוסף פועלת החברה לקידום ביצוע של 22 פרויקטים עם הסכמים חתומים בהיקף כולל של 1,800 יחידות דיור ונכון למועד הדו"ח השנתי, לחברה צבר פרוייקטים עתידי הכולל אלפי יחידות דיור.  

החברה גייסה כ-78 מיליון שקל, לפי שווי חברה של כ-428 מיליון שקלים ואימצה מדיניות חלוקת דיבידנד בשיעור שלא יפחת מ- 35% מהרווח הנקי השנתי. מניית החברה צפויה להיכנס בתחילת חודש יוני, במסגרת המסלול המהיר לחברות חדשות, למדדי הבורסה: ת"א-צמיחה, ת"א-נדל"ן ות"א-בניה.

רונן עקביה, מנכ"ל בית וגג אמר: "אני שמח וגאה לפתוח הבוקר את המסחר בבורסה לניירות ערך לרגל הנפקת החברה. הנפקת החברה בבורסה לניירות ערך בתל אביב והאמון המשמעותי מצד המשקיעים, מחזקים מאוד את חוסנה הכלכלי של החברה ואת יכולתה להמשיך ולהוביל עשייה של התחדשות עירונית".

דרורית וילנאי, מנהלת יחידת ההנפקות בבורסה הוסיפה: "בית וגג היא אחת מעשר החברות החדשות שהצטרפו מתחילת השנה לבורסה בתל אביב. בפברואר 2020 השיקה הבורסה את מדד ת"א-בניה ובכך מאפשרת לציבור להשקיע בחברות הבניה הנסחרות בבורסה. המדד כולל כיום 35 חברות בשווי כולל של 59 מיליארד שקל ומאז השקתו עלה בכ-100%".