מרצה באוניברסיטת תל אביב נגד תליית דגלי ישראל: "ככה נראית מחלה"

ד"ר ענת מטר, מרצה בחוג לפילוסופיה באוניברסיטת תל אביב, פרסמה תמונה בפייסבוק ובה נראים דגלי ישראל תלויים בספרייה וכתבה: "ככה נראית מחלה". האוניברסיטה מתנערת: "אין לכך קשר אלינו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/05/22 17:17 ל בניסן התשפב

מרצה באוניברסיטת תל אביב נגד תליית דגלי ישראל: "ככה נראית מחלה"
דגלי ישראל. מחלה?, צילום: Yossi Zamir/Flash 90

יום העצמאות מוציא מכולנו את הפטריוטיות הטובה והמוכרת: דגלי ישראל על האוטו, במרפסת, ברחובות העיר ובכל פינה אפשרית. אחד המקומות בו נתלו דגלים הוא ספרייה באוניברסיטת תל אביב. ד"ר ענת מטר, מרצה בחוג לפילוסופיה באוניברסיטה, העלתה תמונה של הגדלים עם הכיתוב "ככה נראית מחלה" ועוררה סערה.

"המחלה היחידה היא השנאה וההלקאה עצמית"

הפוסט של מטר גרר ביקורת חריפה, והפוסט שפורסם בשישי צבר אלפי תגובות. יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ שרן השכל, התייחסה לפרסום של מטר: "המחלה היחידה היא השנאה וההלקאה עצמית. מי שרואה בתליית דגלי ישראל במוסד אקדמי שחוגג את חירות המדינה שלנו ואת עצמאותה כמחלה, צריך לעשות חשבון נפש".

הפגנה של סטודנטים ערבים וארגוני שמאל באוניברסיטת תל אביב

הפגנה של סטודנטים ערבים וארגוני שמאל באוניברסיטת תל אביב. ארכיון צילום: תומר נויברג/פלאש 90

השכל הוסיפה כי "אנחנו רגע לפני יום הזיכרון, לא ייתכן שאישיות בכירה באקדמיה תפרסם התבטאות קשה שכזו באופן פומבי". אוניברסיטת תל אביב התנערה מהפוסט ומסרה בתגובה: "כנהוג לקראת יום העצמאות, קמפוס האוניברסיטה נצבע בכחול לבן. האמירה נאמרה בחשבון פייסבוק הפרטי של המרצה ואין לכך קשר לאוניברסיטה".