בנט מסכם את מצעד הדגלים: "מנענו נסיגה בריבונות המדינה"

ראש הממשלה התייחס למצעד הדגלים אתמול, שאחרי שבועות של הפחדה עבר בשקט יחסי ואפילו הביע תמיכה במעבר של הצועדים בשער שכם | "אם לא היינו עושים את זה בנתיב הרגיל, כבר לא היינו חוזרים אליו אף פעם"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 30/05/22 15:26 כט באייר התשפב

בנט מסכם את מצעד הדגלים: "מנענו נסיגה בריבונות המדינה"
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

סיכום מצעד הדגלים: ראש הממשלה, נפתלי בנט, דיבר היום (ב') עם השר לביטחון פנים, עם מפכ"ל המשטרה ועם מפקד מחוז ירושלים והודה להם על מצעד הדגלים המוצלח: "אני רוצה להודות לכם ודרככם לכל השוטרים והשוטרות, הלוחמים והלוחמות. האירוע היה מאוד משמעותי כי אם לא היינו עושים את זה בנתיב הרגיל, למעשה כבר לא היינו חוזרים אליו אף פעם. זו הייתה עלולה להיות נסיגה בריבונות".

"חיזקנו את הריבונות ואת המשילות וקבענו עובדות"

עוד הוסיף ואמר כי "בזכות הנחישות השקטה של כולנו, חיזקנו את הריבונות ואת המשילות וקבענו עובדות שבמדינת ישראל נפעל על בסיס מה שנכון לנו ולא על בסיס איומים. למעט קבוצה קיצונית, שנמצה עמה את הדין, כל מי שחגג אתמול עשה זאת בצורה מאוד מיוחדת, מרוממת את הנפש. תודה לכם ולכל אנשי כוחות הביטחון שעמדו על המשמר".

לעומת בנט שהכתיר את המצעד כהצלחה, ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד התייחס למצעד ככישלון בישיבת הסיעה:  "מצעד הדגלים הסתיים אתמול בשלום", פתח לפיד ואמר. "כוחות הביטחון פעלו במקצועיות ובקור רוח. הממשלה הודיעה מראש שחוזרים למתווה המקורי של המצעד ועמדה בהחלטה שלה. לא נבהלנו מכל האיומים". 

"המצעד הזה הוכתם בידי הקיצונים"

יחד עם זאת הוא הוסיף, "המצעד הזה הוכתם בידי הקיצונים. לא כך צריך להיראות מצעד הדגלים ביום ירושלים. לא הקללות והאלימות של "לה פמיליה", לא הגזענות הבוטה והמכוערת של ארגון להב"ה".

לפיד אמר כי לא ייתכן שאלה התמונות שנשארות בסוף יום ירושלים. "הרוב הישראלי צריך להחזיר לידיו את מצעד הדגלים, ואת ירושלים, ואת מדינת ישראל. אנחנו הרוב, הם המיעוט הקיצוני, הגיע הזמן להעמיד אותם במקום". 

גם שר הביטחון בני גנץ התייחס בישיבת סיעתו לאירועי אמש ובחר להתמקד בשוליים שהתפרעו אמש במצעד. גנץ הכריז כי לדעתו יש לשקול להכריז על ארגוני להב"ה ולה פמיליה כארגוני טרור