הורוביץ נגד בר-לב: מצעד דגלים בשער שכם זה פרובוקטיבי

שר הבריאות ניצן הורוביץ תוקף את ההחלטה של השר לביטחון פנים עמר בר-לב לאפשר למצעד הדגלים לעביר בשער שכם, "זאת טעות, צעד פרובוקטיבי" | משרד הבט"פ: "ההחלטה סופית"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 19/05/22 09:29 יח באייר התשפב

הורוביץ נגד בר-לב: מצעד דגלים בשער שכם זה פרובוקטיבי
הורוביץ, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השר לביטחון פנים עמר בר-לב שיגר אתמול (ד') מסר מרגיע לארגוני הימין שמארגנים את צעדת הדגלית המסורתית ביום ירושלים. על פי ההחלטה המצעד יעבור בשער שכם וברובע המוסלמי לפי המסורת. הבוקר שר הבריאות ניצן הורוביץ תקף את ההחלטה.

הורוביץ נגד ברלב: "פרובוקטיבי"

"לא צריך להכניס את המצעד לתוך העיר העתיקה, הרובע המוסלמי דרך שער שכם. זאת טעות, ירושלים עיר גדולה, זה פרובוקטיבי. אנחנו בתקופה מתוחה", אמר הורוביץ בראיון לכאן רשת ב'. מנגד, מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים, מבהיר הבוקר: "ההחלטה סופית ולא צפויה להשתנות, כמובן שבכל מה שקשור לאירוע מהסוג הזה יש השלכות למודיעין שמגיע. אם יתקבל מידע מאוד קיצוני, ייתכן שהחלטות יהיו אחרות".

 

מארגני ריקוד הדגלים, הגיבו להחלטת השר בר-לב וצמרת המשטרה, כי מצעד ריקוד הדגלים יתקיים כרגיל, ויעבור השנה כבעשרות השנים האחרונות דרך שער שכם ואמרו: "אין מתאים מלצעוד ביום חגה של ירושלים, בכל חלקי העיר. ריקוד הדגלים המסורתי מסמל יותר מכל את שחרורה של ירושלים ואת חיבורה של העיר ממערב למזרח באמצעות עשרות אלפי שצועדים בשמחה ברחובות העיר העתיקה בדרכם לכותל המערבי. אנו מברכים את  משטרת ישראל, על ההחלטה, ומזמינים את כל עם ישראל - הצטרפו לשמחה האדירה ברחובות העיר, לכבודה של בירת ישראל ירושלים - ניפגש".

השר פריג' מבהיר: "אפעל לשינוי ההחלטה"

"ההחלטה לאשר את מעבר צעדת הפרובוקציה ברובע המוסלמי ובשער שכם, היא טעות מסוכנת ומדאיגה", אמר השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' והוסיף כי, "מטרת הצעדה בלב מזרח ירושלים, איננה טובת ירושלים, אלא הרצון להבעירה, לכן בכוונתי לפעול לשינוי ההחלטה, כדי למנוע את השלכותיה המסוכנות".

רגעי האזעקה בריקוד דגלים בשנה שעברה