עמוס שוקן: "חובשי הכיפות הם נשאי המחלה"

מו"ל עיתון הארץ התבטא בחריפות נגד הסרוגים בתגובה לציוץ זועם, שביקר את טור הפרשנות של עמוס הראל שקרא לצעדת הדגלים "המפגן האלים". שוקן כתב: "חובשי הכיפות הם נשאי המחלה הקשה ביותר שעלולה להרוס את היהדות, ולתת לה דמות של מפלצת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/05/22 13:12 כט באייר התשפב

עמוס שוקן: "חובשי הכיפות הם נשאי המחלה"
עמוס שוקן, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

סערת טוויטר בעקבות תגובה שנויה במחלוקת של מו"ל עיתון הארץ עמוס שוקן. צייצן טוויטר בשם "הקפיטליסט הזועם", שיתף תמונה מטור הפרשנות של עמוס הראל שעסק בענייני צעדת הדגלים, תחת הכותרת: "המפגן האלים והמסוכן של צעדת הדגלים מכרסם בסטטוס־קוו, אבל לא הביא להתלקחות".

הצייצן הגיב על הטור וכתב כי מה שמדהים אותו זה "הדמוניזציה הפסיכית שהשמאל הקיצוני עושה לכל מה שמזכיר ציונות ו/או דגלי ישראל. למרות שבשנה האחרונה הערבים הראו בצורה שאינה משמעת לשני פנים שפניהם למלחמה. השמאל ממשיך להצביע על כל ילד עם כיפה ודגל ישראל ומאשים אותו בהתססה. איבדו כל טיפה של היגיון צרוף".

שוקן: הדוסים  -  מחלה קשה של אקסקלוסיוויות מתנשאת

שוקן הגיב בחריפות לכותב הציוץ וכתב כי "פעם השמאל הקים את המדינה וחובשי הכיפות היו אנשים נורמליים ונתנו לשמאל סיוע. היום חובשי הכיפות הם נשאי המחלה הקשה ביותר שעלולה להרוס את היהדות, ולתת לה דמות של מפלצת".

לאחר שצייצן אחר הגיב לשוקן - "כמו כן הרצון שלך בדוס מחמד מובן, אבל היום הציונות הדתית בעלת חזון קוממיות שיציל את העם היהודי מניוון הרעיוני בשמאל. שהפך לקריקטורה", מו"ל הארץ השיב לו: "אני לא מחפש דוס מחמד, והדוסים היום זאת שום קוממיות (שהיתה לפניהם) אלא מחלה קשה של אקסקלוסיוויות מתנשאת, יהירה וגזענית של יהודים (הכללה כנראה שלא מוצדקת לכולם, אבל בהחלט מוצדקת לגבי החלק שיש לו משמעות פוליטית)".

אושיית הרשת ואיש התקשורת ינון מגל שיתף את דבריו של שוקן כתב בהלם "הוא באמת כתב את זה" ושיתף את הציוץ של שוקן לעוקביו. כך גם עשה האושיה ואיש התקשורת יותם זמרי שהדהד אף הוא את הזעזוע שלו מדבריו של שוקן, וכתב "עמוס שוקן גבירותיי ורבותיי". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן