לפיד חוזר על דבריו: "הם מנסים להפוך את זה ליום של שנאה"

בפתח ישיבת סיעת יש עתיד, התייחס שר האוצר לצעדת הדגלים בה צעדו עשרות אלפי חוגגים, ותקף: "המצעד הזה הוכתם בידי הקיצונים. לא כך צריך להיראות מצעד הדגלים ביום ירושלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/05/22 15:04 כט באייר התשפב

לפיד חוזר על דבריו: "הם מנסים להפוך את זה ליום של שנאה"
לפיד , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סיעת יש עתיד קיימה היום (ב') את ישיבתה השבועית בחדרה שבמשכן הכנסת. שר החוץ ויו"ר הסיעה יאיר לפיד נשא דברים בפתח הישיבה, והתייחס באריכות לחגיגות יום ירושלים ולצעדת הדגלים שהתקיימה אתמול לרגל ציון 55 שנים לאיחודה של עיר הבירה. כמו בדברים שאמר הבוקר ב"כאן ב", לפיד יצא נגד ארגוני ימין שהשתתפו במצעד ונהגו באלימות, למרות שמדובר בחלק מזערי מ-70 אלף המשתתפים.

"מצעד הדגלים הסתיים אתמול בשלום", פתח לפיד ואמר. "כוחות הביטחון פעלו במקצועיות ובקור רוח. הממשלה הודיעה מראש שחוזרים למתווה המקורי של המצעד ועמדה בהחלטה שלה. לא נבהלנו מכל האיומים". 

יחד עם זאת הוא הוסיף, "המצעד הזה הוכתם בידי הקיצונים. לא כך צריך להיראות מצעד הדגלים ביום ירושלים. לא הקללות והאלימות של "לה פמיליה", לא הגזענות הבוטה והמכוערת של ארגון להב"ה".

"לא לזה חיכינו 3,000 שנה"

"במקום יום של שמחה, הם מנסים להפוך את זה ליום של שנאה. לירושלים מגיע יותר. לחברה הישראלית מגיע יותר. דגל ישראל לא שלהם. לא ניתן להם לגזול מאתנו את הציונות ואהבת הארץ. האנשים האלה הם לא פטריוטים. הם בריונים עלובים שמבזים את הרעיון הציוני. לא לזה חיכינו 3,000 שנה. לא את זה חגגנו לפני 55 שנה כשהעיר חוברה לה יחדיו. 

לפיד אמר כי לא ייתכן שאלה התמונות שנשארות בסוף יום ירושלים. "הרוב הישראלי צריך להחזיר לידיו את מצעד הדגלים, ואת ירושלים, ואת מדינת ישראל. אנחנו הרוב, הם המיעוט הקיצוני, הגיע הזמן להעמיד אותם במקום". 

"זה בידיים שלנו. הישראלים אוהבים את ירושלים. יום ירושלים עבורם הוא תמונת הצנחנים בכותל המערבי, והאוניברסיטה העברית, ועיר דוד וחיים משותפים וטוב משותף. אנחנו הרוב, רק ביחד ננצח".