לפיד על צעדת הדגלים: קיצונים שרוצים להבעיר את ירושלים

שר החוץ יאיר לפיד מתייחס היום למצב הנפיץ בירושלים, "צעדת הדגלים היא פרובוקציה" | על ההחלטה למנוע מבן גביר להגיע לשער שכם אמר: "החסינות היא עד מקרה של סיכון בטחון הציבור" | "נשמור על הסטטוס קוו בהר הבית"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 20/04/22 17:06 יט בניסן התשפב

לפיד על צעדת הדגלים: קיצונים שרוצים להבעיר את ירושלים
לפיד, צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90

שר החוץ יאיר לפיד מתייחס היום (ד') בתדרוך מיוחד לעיתונאים למהומות בהר הבית וצעדת הדגלים שמתקיימת היום בסמוך לעיר העתיקה. לפיד תוקף בחריפות את מארגני הצעדה, "רוצים בשביל פוליטיקה להבעיר את ירושלים".

לפיד: צעדת הדגלים היא פרובוקציה

על צעדת הדגלים אומר לפיד: "צעדת הדגלים היא פרובוקציה שגורמת לנו נזק, מדובר בקיצונים שרוצים לגרום לאלימות, הם רוצים בשביל פוליטיקה להבעיר את ירושלים. נכון היה למנוע מבן גביר להגיע לשער שכם, החסינות של חברי כנסת היא עד מקרה של סיכון בטחון הציבור, חבר כנסת גם לא יכול לירות על מישהו".

"נשמור על הסטטוס קוו בהר הבית"

על המצב המתוח בהר הבית אליו תיאסר כניסה של יהודים בימים הקרובים אמר לפיד: "נשמור על הסטטוס קוו בהר הבית, למרות שיש המון הסתה ברשתות וסרטוני פייק לפיהם יהודים מנסים להבעיר את המסגד. אנחנו נשמור נשמור את חופש הפולחן בהר".

גורם מדיני שהשתתף בתדרוך תקף את המדיניות של ירדן והמסרים נגד ישראל שנאמרו על ידי בכירים בממשל, לדבריו, ירדן  משחקת משחק כפול והבכירים בממלכה הבינו שהלכו רחוק מדי וכי אין התדרדרות ביחסים, הגורם הוסיף וסיפר כי האמריקאים מעורבים לבקשת ישראל בהרגעת הרוחות בירדן.