לפיד מסכם: "לא ככה צריך להיראות מצעד הדגלים - זה מביש"

שר החוץ מסכם הבוקר את צעדת ריקוד הדגלים בה לקחו חלק עשרות אלפים, ואומר כי "לה-פמיליה ולהב"ה השתלטו על האירוע" | בנט: "השנה שברנו שיאים". הליכוד בתגובה: "הוא מתהדר בהרתעה שהשיגה ממשלת נתניהו מול חמאס"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/05/22 07:41 כט באייר התשפב

לפיד מסכם: "לא ככה צריך להיראות מצעד הדגלים - זה מביש"
לפיד ברקע צעדת הדגלים, צילום: Flash90

לאורך יום האתמול, החל משעות הבוקר המוקדמות, בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים, כ-3,000 שוטרים פעלו לאבטחת אירועי יום ירושלים ומשתתפי מצעד הדגלים המסורתי, המתקיים ביום ירושלים מזה עשרות שנים. אמש הסתיימה צעדת הדגלים בבירה בה לקחו חלק כ-70,000 צועדים וצועדות מרחבי הארץ, כך על פי נתוני משטרת ישראל.

לרוב, אירועי יום ירושלים עברו ללא כל אירועים מיוחדים, אולם שר החוץ יאיר לפיד התייחס לשוליים בהם נשמעו קריאות גזעניות, ואמר הבוקר (ב') כי לא כך צריך להיראות היום החגיגי: "היום הזה עבר בשלום כי הממשלה גילתה קור רוח. הכרזנו על מתווה, לא זזנו מעמדתנו ולא נבהלנו. עם זאת - לא ככה צריך להיראות מצעד הדגלים, לה-פמיליה ולהב"ה השתלטו על האירוע - זה מביש", אמר בגל"צ.

צעדת הדגלים ה

צעדת הדגלים ה'תשפ"ב | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

התייחסותו הראשונה של לפיד לאירועי היום החגיגי הגיעה אתמול בשעה 18:14, כאשר כתב: "להב״ה ולה פמיליה הם לא יום ירושלים. להב״ה ולה פמליה לא ראויים לשאת את דגל ישראל. להב״ה ולה פמליה הם חרפה שפוגעת בשמחתו של עם ישראל ביום ירושלים". 

מאוחר יותר כתב: "גאה ומברך את אלפי השוטרים והשוטרות ואת לוחמי ולוחמות משמר הגבול ואת לוחמי השב״כ ומפקדיו שפעלו היום בנחישות ובמקצועיות ואיפשרו לחוגגים לחגוג את יום ירושלים. מצדיע לשר הבט״פ, עמר בר-לב, למפכ״ל קובי שבתאי ולממ״ז ירושלים דורון תורג׳מן על המנהיגות והמקצוענות. לא ניתן לקיצוניים להעיב על שמחת החג, לא ניתן לגזענים להשתלט על הקול השפוי".

בנט: "השנה שברנו שיאים"

ראש הממשלה נפתלי בנט, סיכם אמש בסיפוק רב את היום: "ירושלים התמלאה היום בחוגגים. החלטנו שריקוד הדגלים יעבור במסלולו המסורתי, וכך היה. השנה שברנו שיאים עם מעל 50,000 משתתפים שצבעו את העיר בצבעי הדגל שלנו. מרגש ומשמח לראות את כל עם ישראל חוגג יחד. עם ישראל חי".

בליכוד מיהרו להגיב ואמרו כי "כשם שבנט התהדר בפירות הסכמי אברהם שלא היה לו שום חלק בהם, כך הוא מתהדר היום בהרתעה שהשיגה ממשלת נתניהו מול חמאס, שגם בה לא היה לו שום חלק. לפני שנה ממשלת נתניהו הורתה לצה״ל להנחית על חמאס את המכה הקשה ביותר בתולדותיו. לאחר שהוכה קשות, השנה הוא לא העז לירות אפילו רקטה אחת".