מהומה בוועדת הכנסת: "את מתה שזה לא יהיה, כמו שרציתם לראות פינוי באביתר"

במהלך דיון בוועדת הכנסת בראשות ניר אורבך, חברי הכנסת אורית סטרוק ושמחה רוטמן האשימו אותו בכך שהצעת החוק לביטול חוק ההתנתקות נפלה בהצבעה. אורבך לא נשאר חייב והרוחות סערו | צפו

אלעד הומינר עמיאל ירחי אלעד הומינר ועמיאל ירחי, חדשות כיפה 30/05/22 14:01 כט באייר התשפב

מהומה בוועדת הכנסת: "את מתה שזה לא יהיה, כמו שרציתם לראות פינוי באביתר"
אורבך, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ועדת הכנסת סערה היום (ב') כאשר במהלך דיוני הוועדה בראשות חבר הכנסת ניר אורבך, חברי הכנסת אורית סטרוק ושמחה רוטמן צעקו עליו והאשימו אותו בנפילת הצעת החוק לביטול חוק ההתנתקות בשבוע שעבר. 

סטרוק צעקה: "לפני חצי שנה התחייבתם לחוק, חצי שנה". 

אורבך: "אל תצעקי".

רוטמן הצטרף: "ניר אתה יודע שאתה לא בסדר. למה אתה עצבני? קברת את החוק הזה שנה. למה אתה עושה כאילו? אתה יודע שזאת המציאות". 

סטרוק המשיכה כל העת: "קברתם את זה. זה היחס שלכם להתיישבות הצעירה. אחר אתה אומר ניתן להן חשמל ובמקביל ניתן למאחזים של אבו מאזן חשמל. ככה אתה מתייחס אליהם וגורם להם להגיד 'לא תודה, אנחנו  לא רוצים חשמל'".

אורבך צעק גם הוא: "ההתיישבות הצעירה על אפך ועל חמתך תתחבר לחשמל. את מתה שזה לא יהיה כמו שרציתם לראות פינוי באביתר. התפללת שבבית התקומה יפנו אותם. התפללת".

מפורום ההתיישבות הצעירה נמסר בתגובה לדבריו של אורבך בוועדת הכנסת: "אם חיבור החשמל להתיישבות הצעירה יהיה משולב בהכשרת והלבנת ההשתלטות הפלשתינית ביהודה ושומרון תוך סיכון ביטחון ישראל זאת תהיה תקיעת סכין בגבה של ההתיישבות ולא חבל הצלה עבורה. אנו שבים ודורשים מחבר הכנסת ניר אורבך לקדם אך ורק צו חשמל שלא יהיה כרוך בהשוואת המתיישבים לאויבי ישראל".

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן