הרב דרוקמן בביקורת על מרכז הרב: "צריך היה להזמין גם את ראש הממשלה בנט"

זקן רבני הציונות הדתית בביקורת על ישיבת מרכז הרב שלא הזמינה את ראש הממשלה נפתלי בנט לעצרת המרכזית ולחגיגות שהתקיימו אמש בישיבה. הרב אמר כי היה מעדיף ממשלה אחרת, אך הדגיש: "כל הסתה לא מקובלת, אסורה ואין לה שום מקום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/05/22 12:43 כט באייר התשפב

הרב דרוקמן בביקורת על מרכז הרב: "צריך היה להזמין גם את ראש הממשלה בנט"
הרב דרוקמן, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן, הביע היום (ב') ביקורת על ישיבת מרכז הרב והחלטת ראשיה שלא להזמין את ראש הממשלה נפתלי בנט לעצרת המרכזית שהתקיימה אמש לציון 55 שנים לאיחודה של העיר, ולחגיגות יום ירושלים. 

הרב דרוקמן אמר היום (ב') ב"כאן ב": "אני לא אחראי, אבל עמדתי היא שהיה צריך להזמין גם את ראש הממשלה. מה השאלה בכלל? אולי חששו שיהיו בין המשתתפים מי שלא ינהגו בו בכבוד". עוד אמר הרב: "חלילה להחרים".

על צעדת הדגלים אמר הרב: "היה גדול, אלפים-אלפים. שמחים בירושלים, זה ממש נפלא. הייתה לי חוויה אישית גדולה. אני זוכר מה שהיה לפני 55 שנה. הייתה שמחה בכל הארץ. את הדבר הזה צריך לשמר, כמו שמשמרים את חג הפסח".

לרב דרוקמן היה מה להגיד גם על הממשלה בראשותו של בנט. "הייתי מעדיף ממשלה אחרת, אבל זאת כיום ממשלת ישראל", אמר והגדיש כי הוא "מתקומם נגד כל הסתה. כל הסתה לא מקובלת, אסורה ואין לה שום מקום. גם אם אתה מתנגד או חושב שזה לא טוב".

הרב אריה שטרן: "באמת יותר טוב שלא הזמינו אותו"

נזכיר כי בראיון לחדשות כיפה, הסביר הרב אריה שטרן מדוע בנט לא הוזמן: "יכול להיות שהיה צריך להזמין אותו, אבל היה חשש שתלמידים ומתפללים שיגיעו מבחוץ יעשו רעש גדול, כך שבאמת יותר טוב שלא הזמינו אותו". 

הרב שטרן התייחס לעובדה שרוב השנים, עד כניסתו של בנימין נתניהו לתפקיד, ראשי הממשלה לא הגיעו לישיבה: "משום מה, נתניהו היה הרבה שנים בתפקיד והצליח לתפוס את העמדה הזאת ולהחשיב את זה שהוא מגיע כדבר ברור מאליו. כולם למדו מזה שראש הממשלה מגיע. עוד אמר הרב: "אהוד ברק, אריאל שרון ואהוד אולמרט לא הגיעו כי לא היה להם קשר לישיבה. אפשר לציין את החגיגה גם בלי ראש הממשלה. זה לא רשום בשום פרוטוקול".