ריאיון מיוחד הרב אריה שטרן: בנט לא הוזמן למרכז הרב כי חששו מביזיון כלפיו

רבה האשכנזי של העיר, ובוגר ישיבת "מרכז הרב" מתייחס לסערת אי ההזמנה של ראש הממשלה לתפילת יום ירושלים החגיגית בישיבה, מסביר למה לא צריך להתרגש מכך ומוסיף איחול מיוחד לרגל 55 שנים לאיחוד: "שיהיה בה אור גדול"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 26/05/22 17:26 כה באייר התשפב

הרב אריה שטרן: בנט לא הוזמן למרכז הרב כי חששו מביזיון כלפיו
הרב אריה שטרן, מסביר את אי הזמנת בנט למרכז הרב, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash 90

ירושלים תציין בימים הקרובים באירועים רבים 55 שנים לאיחודה, כאשר ביום ראשון בערב, תיערך התפילה המסורתית בישיבת "מרכז הרב" בעיר. במהלך השבועות האחרונים, עלתה התפילה בישיבה המרכזית לכותרות בעקבות אי הזמנתו של ראש הממשלה נפתלי בנט, כשעל פי הדיווחים, הנימוק העיקרי לכך הוא הכעס על צעדי הממשלה והחבירה לרע"מ. 

בשיחה עם חדשות כיפה, הרב אריה שטרן, רבה האשכנזי של ירושלים, בוגר "מרכז הרב" בעצמו ור"מ לשעבר בישיבה, מספר כי הסיבה היא אחרת: "יכול להיות שהיה צריך להזמין אותו, אבל היה חשש שתלמידים ומתפללים שיגיעו מבחוץ יעשו רעש גדול, כך שבאמת יותר טוב שלא הזמינו אותו". 

יש חשש שיהיה ביזיון כלפי ראש הממשלה?

"כן, הישיבה לא מעוניינת בזה", מספר הרב שטרן ומוסיף כי, "אין אווירה כל כך נוחה ביחס לראש הממשלה מצד כולם. יש הרגשה של אכזבה ואי נחת, אבל עדיין לא רוצים שיהיה ביזיון. אני לא חושב שלא מחבבים אותו עד כדי כך שרוצים לבזות אותו. אני חושב שזאת הסיבה שהוא לא הוזמן". 

בנט, היה חשש שיבזו אותו

בנט, היה חשש שיבזו אותו צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"גם אהוד ברק ואריאל שרון לא הוזמנו"

רבה האשכנזי של ירושלים, מתייחס לעובדה שרוב השנים, עד כניסתו של בנימין נתניהו לתפקיד, ראש הממשלה לא הגיעו לתפילה החגיגית: "משום מה, נתניהו היה הרבה שנים בתפקיד והצליח לתפוס את העמדה הזאת ולהחשיב את זה שהוא מגיע כדבר ברור מאליו. כולם למדו מזה שראש הממשלה מגיע".

"אהוד ברק, אריאל שרון ואהוד אולמרט לא הגיעו כי לא היה להם קשר לישיבה. אפשר לציין את החגיגה גם בלי ראש הממשלה. זה לא רשום בשום פרוטוקול", אומר הרב שטרן.

"אין להשוות את העיר היום למה שהיה לפני ששת הימים"

הרב אריה שטרן, מספר שלמרות שעבר מזמן את גיל הפרישה, עדיין יש לו משימות רבות: "ברוך ה' עמוס מאוד". כאחד שלחם במלחמת ששת הימים ובמלחמת יום כיפור, וזכה לראות את ירושלים מתאחדת וצומחת הוא מבקש לברך את ירושלים לרגל יום חגה.

"אני מברך את ירושלים שתבנה ותכונן, שיהיה בה אור גדול. אין להשוות את העיר כפי שהיא היום למה שהיה לפני ששת הימים, זה ממש מקצה לקצה. מה שצריך לעשות זה בתחום הרוחני, התורני והאמוני. צריך לעשות יותר דברים עם תוכן, לשמור על העיר מבחינת הערכים - שמירת שבת וצניעות, אלה דברים שצריכים להיות ברורים בעיר הקודש. לצערי הרב לא כולם מבינים את זה. ולכן יש לפעמים חיכוכים מיותרים".