סולברג האריך את עונשו של מתפרע משומר חומות: "מעשים חמורים ביותר"

אחרי ששופט בית המשפט המחוזי הקל על עונשו של מתפרע משומר חומות שהכין בקבוקי תבערה בגלל שיקולי בריאות המשפחה, השופט נעם סולברג החמיר את העונש בחזרה "אין סמכות להתחשב בשיקולים שכאלה"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 29/05/22 17:55 כח באייר התשפב

סולברג האריך את עונשו של מתפרע משומר חומות: "מעשים חמורים ביותר"
דחה את בקשת נתניהו, צילום: פלאש 90. יוסי זמיר

בית המשפט העליון קיבל היום את ערעור הפרקליטות על החלטת בית המשפט המחוזי בעניין עונשו של מוחמד חליל- ערבי שהשתתף בפרעות תשפ"א בעכו ובגליל. השופט נעם סולברג שעמד בראש הרכב השופטים החמיר את העונש מ-20 חודשי מאסר ל-32. 

"מעשיו של המשיב – חמורים ביותר"

האחראי על העונש המקל שניתן בבית המשפט המחוזי הוא השפוט ארז פורת שהקל עם חליל כיון ש: "עבר צינטור ב2012 ושני הוריו חולניים". בפסק הדין שנתן השופט נעם סולברג נכתב: "אין צורך להכביר במילים על כך שמעשיו של המשיב – חמורים ביותר. לא אחת, עמד בית משפט זה על החומרה היתרה הנודעת לפעולות של יידוי אבנים והשלכת בקבוקי תבערה לעבר כוחות הביטחון, ועל כך שמדיניות הענישה הנוהגת בעבירות אלה היא מחמירה, וניתן בה משקל ממשי לשיקולי הרתעה... מן המקובץ עד כה עולה, כי העונש שנגזר על המשיב אינו משקף את חומרת מעשיו, וכי יש לייחס משקל לשיקולי הרתעת הרבים".

"בית המשפט המחוזי לא היה מוסמך לסטות לקולא מהעונש שנקבע"

עוד המשיך וכתב סולברג כי לבית המשפט המחוזי כלל לא היה סמכות לבצע פסיקה שכזאת: "דומה כי בית המשפט המחוזי לא היה מוסמך לסטות לקולא ממתחם העונש שקבע בהתבסס על מצבו הרפואי של המשיב ומשפחתו, כמו גם על העובדה שהמשיב הוא היחיד שהועמד לדין, מבין קהל המתפרעים".