"מסר חד וברור": הוחמר עונשו של מצית המלון בעכו

בית המשפט קיבל את ערעור הפרקליטות והכפיל את עונשו של מוחמד אסווד, שהצית את מלון אפנדי בו נהרג אבי הר אבן בעיר עכו במהלך מבצע שומר חומות

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/02/22 15:38 כג באדר א'

"מסר חד וברור": הוחמר עונשו של מצית המלון בעכו
פרעות ברמלה ב"שומר החומות", צילום: Yossi Aloni/Flash90

הוכפל עונשו של מוחמד אסווד, שהורשע בביצוע עבירות ממניע גזעני במלון "אפנדי" בעכו במהלך מבצע "שומר חומות". על פי כתב האישום, הנאשם חדר לבית המלון וביצע מעשי ונדליזם מתוך מניע גזענות, אך בשל כך שהמלון היה בבעלותו של אדם יהודי, והכל על רקע גל הפרות הסדר וההתפרעויות האלימות ברחבי הארץ, שפרצו במהלך מבצע "שומר חומות". 

מספר דקות לאחר שהנאשם עזב את המקום, הציתו אחרים את המלון, הצתה שכתוצאה ממנה נגרם מותו של אבי הר אבן ז"ל. בעקבות מעשיו של הנאשם ואחרים, נגרמו למלון נזקים כבדים בשווי של מעל 2 מיליון שקלים.

בפסק הדין ציין בית המשפט כי "בית משפט זה עמד לא אחת על החומרה הגלומה בעבירות התפרעויות המונים, אשר מציבות סכנה ישירה וממשית לחיי אדם, ואף עלולות להוביל לפגיעות רציניות בגוף ורכוש  לפיכך,  נקבע כי יש לנקוט במדיניות ענישה אשר תרתיע ותרסן התפרעויות העלולות לסחוף המון רב ולצאת מגדר שליטה.הדבר נכון ביתר שאת כאשר העבירות בוצעו ממניע גזעני". 

מהפרקליטות נמסר: "בית המשפט העליון, קיבל את עמדת הפרקליטות והעביר היום מסר חד וברור, בתיק הראשון מתקופת "שומר החומות" שהגיע לפתחו, כי יש להחמיר בעונשם של אלו המבצעים פשעי שנאה ממניע גזעני ופועלים נגד כוחות הביטחון, בפרט בתקופות מתוחות ורגישות ובוודאי בתקופת מבצע צבאי".

במסגרת הערעור, ביקשה הפרקליטות מבית המשפט העליון להחמיר באופן משמעותי בעונשו של הנאשם, שכן לעמדת המדינה "פרט לנזקי הרכוש העצומים, במעשי הוונדליזם הקשים - אותם ניתן לתאר כפרעות של ממש, יש כדי לערער באופן עמוק את תחושת הביטחון של תושבי המדינה - יהודים וערבים כאחד, ולפגוע במרקם החיים העדין בישראל בכלל ובערים המעורבות כדוגמת עכו, בפרט".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן