יאיר שרקי זועם: אני לא יכול ואל ג'זירה כן

העיתונאי הסרוג התייחס לסערה סביב פסיקת בית המשפט שהתיר ליהודים לומר "שמע ישראל" בהר הבית, סיפר כי אינו יכול לשדר משטח ההר בניגוד לרשת השידור הערבית והדגיש: "סטטוס קוו זה לא דבר קדוש, זה לא התנ"ך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/05/22 18:12 כג באייר התשפב

יאיר שרקי זועם: אני לא יכול ואל ג'זירה כן
יאיר שרקי, צילום: Hadas Parush/Flash90

בית משפט השלום בירושלים אישר בתחילת השבוע בפסיקה מהפכנית, לקרוא "שמע ישראל" בהר הבית, זאת בעקבות מעצרם של שני צעירים יהודים שעשו זאת. בעקבות זאת דווח כי הממשלה צפויה לערער על הפסיקה ולטעון לפגיעה בסטטוס קוו שהיה עד עכשיו בהר הבית. עיתונאי חדשות 12, יאיר שרקי, התייחס היום (ג') לדברים בשיחה עם עודד בן עמי.

"סטטוס קוו זה לא דבר קדוש, זה לא התנ"ך", אמר שרקי והדגיש: "סטטוס קוו דינו להשתנות, בירושלים למשל שבה אני גר, פעם היה סטטוס קוו שאין מצעד גאווה והיום יש, פעם בריכה עירונית בשבת היה נושא להפגנות ולזעזועים קואליציוניים והסטטוס קוו השתנה". 

העיתונאי הסרוג הוסיף והבהיר כי "חופש פולחן זה לא אם זה מעניין אותך אלא אם זה מעניין את האחר, כמו שצריך לאפשר חופש פולחן למוסלמים ומתפארת שהיא מאפשרת חופש פולחן לכל הדתות, אז גם ליהודים מגיע את הדבר הזה".

"אני כעיתונאי לא יכול לעלות להר הבית, עיתונאי ישראלי עם צוות צילום, לשדר משטח ההר", אמר שרקי לבן עמי וסיפר: "אתה יודע מי כן יכול? אל ג'זירה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן