"ממדים ללימודים" נתניהו: "עסוקים רק בלחלק כסף לתומכי טרור" | מיכאלי: "נחשפה השקרנות של הליכוד"

ראש הממשלה לשעבר התייחס לסערת חוק ממדים ללימודים שצפוי לעלות להצבעה והבטיח באופטימיות: "אנחנו נעביר אותו כחוק הראשון בממשלה שנקים בקרוב מאוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/05/22 15:33 כב באייר התשפב

נתניהו: "עסוקים רק בלחלק כסף לתומכי טרור" | מיכאלי: "נחשפה השקרנות של הליכוד"
נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חוק "ממדים ללימודים", שמעניק מלגות לחיילים משוחררים, צפוי לעלות היום (ב') להצבעה במליאת הכנסת, ויו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו התייחס לכך בישיבת סיעת הליכוד. "אני אומר ללפיד, בנט, וגנץ: תשתחררו כבר מהזועבי'ז ותתנו 100% ללוחמים שלנו כפי הצעתנו. אם תצביעו יחד איתנו נעביר את החוק יחד ואם לא, אנחנו נעביר אותו כחוק הראשון בממשלה שנקים בקרוב מאוד". 

 בשבוע החולף עורר החוק מתח רב במשכן. בקואליציה לא ברור מה יעשו רע"מ, ובאופוזיציה הדעות חלוקות. הנוסח הנוכחי קובע מימון של 66% משכר הלימוד לחיילים משוחררים, וכ-16,500 לוחמים משוחררים ממתינים לראות מה יעלה בגורל החוק.

"במקום לתת 100% לחיילים, בנט ולפיד עסוקים בלתת סכומי עתק לתומכי טרור, לשונאי ישראל ולכל מי שבא וסוחט אותם. אנחנו רואים ממשלה שעסוקה אך ורק בדבר אחד - בהישרדות שלה. איך אמר בעבר לפיד: 'מה שראינו השבוע זה פוליטיקאים שעסוקים רק בעצמם, העיסוק היחיד שלהם הוא מה יקבל מה על חשבון מי'.

"כדי לשרוד, הממשלה הזאת מזרימה סכומי עתק מהמקפצה. כל שעה של בנט על הכיסא עולה לאזרחי ישראל כעשרה מיליון שקל. כל דקה שלהם גובה מאזרחי ישראל מחירים מופקעים. בעוד שבנט ולפיד עושים הכל כדי לשרוד על הכיסא, הם לא עושים דבר נגד יוקר המחייה. הדלק מזנק, החשמל מזנק, מחירי הדירות מזנקים כפי שלא זינקו אף פעם - 17% בשנה. 

"הם לא עושים כלום ועסוקים רק בלחלק כסף לתומכי טרור. הם נתנו אתמול מאות מיליונים לזועבי, בשבוע שעבר נתנו 200 מיליון לאחמד טיבי וקודם נתנו 50 מיליארד למנסור עבאס. כדי לתת 100% מלגה ללוחמים שלנו, כפי שאנחנו עשינו, בעלות זניחה של 50 מיליון שקל, לזה פתאום אין להם כסף. זה בסך הכל הסכום שהם בזבזו על שיפוץ הבית של בנט ברעננה, זה אלפית ממה שנתנו למנסור עבאס, זה רבע ממה שנתנו לטיבי. 

"פתאום הם צריכים את הליכוד. אל תטיפו לנו מוסר, תכניסו את היד לכיס של זועבי, טיבי ומנסור עבאס, ותביאו מהם את ה-100% שמגיע ללוחמים שלנו. ממשלה שזקוקה לאופוזיציה כדי לתת לחיילים בגלל שהיא תלויה בתומכי טרור, בוודאי שהיא לא יכולה להילחם בטרור". 

יו"ר מפלגת העבודה, שרת התחבורה מרב מיכאלי בישיבת הסיעה תקפה את הליכוד ואמרה שבהתנגדות המפלגה לחוק "ממדים ללימודים" נחשפת הצביעות והשקרנות של המפלגה. "אנשים ששנים נשאו לשווא את המילים צה"ל וביטחון וציונות כל כך הרבה פעמים, מצביעים נגד חיילי צה"ל, נגד לוחמי ולוחמות צה"ל. החיילים היחידים שבליכוד מכירים זה החיילים של נתניהו. חיילי צה"ל, תלוי, מתאים, אולי, אם לא מתאים, אז פשוט נגד. מפלגת העבודה לא תיתן לאנשים האלה לחזור לשלטון נקודה".