חוק ממדים ללימודים קורע את האופוזיציה: מה יעשו בציונות הדתית

חוק ממדים ללימודים מעורר מחלוקות קשות באופוזיציה: בזמן שבליכוד גוברות הקריאות לתמוך בחוק בכל מחיר, במפלגות החרדיות מאיימים לפרק את השותפות אם החוק יעבור | מה יעשו במפלגה של סמוטריץ?

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 19/05/22 12:21 יח באייר התשפב

חוק ממדים ללימודים קורע את האופוזיציה: מה יעשו בציונות הדתית
ראשי האופוזיציה. , צילום: ללא

סערת חוק ממדים ללימודים נמשכת: החוק שיעלה ביום שני לקריאה שלישית יוצר מתיחות חריגה בין מפלגות האופוזיציה. בליכוד גוברים הקולות לתמוך בחוק ובמפלגות החרדיות מאיימים כי אם החוק יעבור בתמיכת הליכוד, הם יפרקו את המשמעת בגוש הימין.

האיום של המפלגות החרדיות

כזכור בעקבות התנגדות סיעת רע"מ לחוק והיעדר הרוב בקואליציה, בנט ולפיד זקוקים נואשות לעזרת חברים באופוזיציה ואף החלו בקמפיין אגרסיבי לשכנע את חברי הליכוד להצביע בעד. במפלגות החרדיות העבירו מסר תקיף, אם החוק יעבור הם ישקלו לפרק את פורום ראשי האופוזיציה ויפעלו באופן עצמאי.

ממדים ללימודים: איך יצביעו חברי הציונות הדתית?

בסיעת הציונות הדתית כרגע לא התקבלה החלטה סיעתית איך להצביע ביום שני, אחד מחברי הכנסת במפלגה אומר הבוקר לחדשות כיפה כי להערכתו תושג פשרה עד יום שני, כזאת שתאפשר לשני הצדדים לרשום "הישג". במקביל, חבר הכנסת שמחה רוטמן נוקט בעמדה לפיה אם לא יתנהל משא ומתן עם האופוזיציה על הסתייגויות שהוגשו בחוק ומטרתן להיטיב עם החיילים אין סיבה להצביע בעד. 

חברת הכנסת אורית סטרוק התייחסה לסערה הבוקר בראיון לחדשות כיפה ואמרה: "גנץ כבר נתן כסף לחיילים של עבאס וטיבי, אז כמו שהממשלה שילמה כבר לחיילים של עבאס עכשיו שישלמו לחיילים שלנו. זאת השותפות המצערת של בנט עם עבאס, מדינת ישראל חתומה על הצ'קים של המחבלים".