הותר לפרסום: נעצר תושב אום אל פחם שניהל רשת הברחה דרך גדר ההפרדה

על פי החשד, הערבי-ישראלי "השתלט" על מקטע בגדר ההפרדה הסמוכה לביתו והציב בו שערים בשליטתו, וגבה דמי מעבר משוהים בלתי חוקיים ופלשתינים שהבריחו אמצעי לחימה, רכבים גנובים וסחורות מישראל

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 18/05/22 16:45 יז באייר התשפב

הותר לפרסום: נעצר תושב אום אל פחם שניהל רשת הברחה דרך גדר ההפרדה
פועלים פלשתינים, צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

הותר לפרסום: היחידה המרכזית של מחוז חוף בשיתוף פעולה עם שב"כ, צה"ל ומג"ב ניהלו בחודשים האחרונים חקירה סמויה בנוגע למספר אירועי הברחות אמצעי לחימה, סחורות וכלי רכב גנובים דרך  "שער פיראטי" שנפרץ בגדר ההפרדה. תושב אום אל פחם הוא החשוד העיקרי במעשים כאשר ביום שני הגישה פרקליטות מחוז חיפה כתב אישום נגדו והחקירה נגד חשודים פלשתינים נוספים נמשכת.

על פי החשד פעילות ההברחה התבצעה דרך גדר ההפרדה שנפרצה לשטח מדינת ישראל באזור אום אל פאחם בשטח ישראל וח'רבת א-טייבה מעבר לגדר ההפרדה. 

מהחקירה עלה כי תושב אום אל פחם בן 38, "השתלט" על מקטע בגדר ההפרדה הסמוכה לביתו והציב בו שערים בשליטתו, כך כל אשר היה מעוניין להיכנס דרכם נדרש לשלם לו דמי מעבר, לרבות הולכי רגל ומכוניות.

עוד עולה כי תמורת תשלום ובאופן שיטתי עברו בפרצה שוהים לא חוקיים, כלי רכב גנובים, סחורות ואמצעי לחימה כאשר החשוד הפעיל מרחוק לשם כך מספר חשודים פלשתינים שתפקידם היה לגבות כספים מאנשים שביקשו לעבור דרך הגדר ולתצפת על כוחות צה"ל ומשטרה שפעלו באזור על מנת שאלו לא יסכלו את הפעילות, כל זאת תמורת תשלום שנע בין עשרות למאות שקלים. בשיטה זו הועברו על פי החשד אמצעי לחימה מסוגים שונים בהם: רובי סער, אקדחים ותחמושת.

עם המעבר לחקירה גלויה עצרו כוחות צה"ל ולוחמי מג"ב ב-23 במרץ שני תושבי הכפר ח'רבת א-טייבה בחשד למעורבותם בפרשה מהצד הפלשתיני של גדר ההפרדה. במהלך חודש אפריל עצרו בלשי ימ"ר חוף  שלושה תושבי אום אל פחם בחשד למעורבותם בפרשה מהצד הישראלי של גדר המערכת.

לבקשת המשטרה, מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת בבית המשפט הצבאי שומרון ובבית משפט השלום בעכו. שלשום הגישה פרקליטות מחוז חיפה לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד החשוד העיקרי, שמייחס לו עבירות בנשק - החזקה, נשיאה והובלה, סיוע לשהייה בישראל שלא כחוק והלנה שלא כדין. חקירתם של שני תושבי הכפר ח'רבת א טייבה נמשכת.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן