הוגש כתב אישום נגד דייג מעזה שהבריח ציוד לחמאס דרך הים

מחמוד בכר, נעצר בחודש שעבר בלב ים במהלך הברחה ממצרים עבור ארגון חמאס. שני נאשמים נוספים מואשמים בניסיון הברחה. החקירה נוהלה על ידי המשטרה ושירות הביטחון הכללי

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 12/05/22 12:45 יא באייר התשפב

הוגש כתב אישום נגד דייג מעזה שהבריח ציוד לחמאס דרך הים
דייגים ברצועת עזה, אילוסטרציה, צילום: Fadi Fahd/Flash90

פרקליטות מחוז דרום פלילי הגישה היום (ה') לבית המשפט השלום בבאר שבע כתב אישום נגד מחמוד בכר, דייג עזתי בגין הברחת סחורות אסורות ממצרים עבור ארגון חמאס. שני נאשמים נוספים מואשמים בניסיון הברחה. בכתב האישום צוין, כי במעשיהם, ביצעו הנאשמים עבירות חמורות נגד ביטחון מדינת ישראל. 

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד חופית קנטרוביץ', הנאשם עסק כאמור למחייתו בדייג ובמספר הזדמנויות שונות, הבריח סחורה אסורה, כגון מנועים וציוד אחר לארגון חמאס. הנאשם הפליג בסירה בשעות הלילה למצרים, בחופי מצרים קיבל את הסחורה האסורה ושב בסירתו עם הציוד לחופי רצועת עזה, שם מסר אותו לפעילי חמא"ס. בנוסף, קשר הנאשם קשר עם שני הנאשמים הנוספים מחמד סילאוי ואחמד פציח להצטרף להברחה, תמורת שכר של 1,500 דולר לכל אחד מהם, והם נעצרו בלב ים.

התיק נחקר על ידי יחידת פח"ע במרחב לכיש ושירות הביטחון הכללי. כתב האישום מייחס למוחמד בכר ארבעה אישומים בגין ביצוע עבירות של איסור פעולה ברכוש אסור לפי חוק המאבק בטרור וניסיון לפעולה ברכוש אסור. שני הנאשמים האחרים מואשמים בעבירה של ניסיון לפעולה ברכוש אסור. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.