צה"ל פועל בג'נין: לוחם ימ"מ נפצע קשה בחילופי אש

משעות הבוקר פועלים כוחות צה"ל, שב"כ וימ"מ באיזור ג'נין ומכתרים את בית ושל פעיל הג'יהאד מחמוד אדבעי, והותר לפרסום במהלך חילופי האש נפצע קשה לוחם ימ"מ | לפי דיווחים פלשתיניים אחיו של זכריה זביידי נפצע

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/05/22 11:49 יב באייר התשפב

צה"ל פועל בג'נין: לוחם ימ"מ נפצע קשה בחילופי אש
פעילות צה"ל ביו"ש. ארכיון, צילום: דובר צה"ל

מאז יום שני לא פעלו כוחות צה"ל בג'נין, ומהבוקר (שישי) כוחותינו מכתרים את ביתו של המבוקש הפלשתיני מחמוד אדבעי, פעיל הג'יהאד איסלאמי. בחילופי האש במקום נפצע קשה לוחם ימ"מ. לפי דיווחים פלשתיניים, הכוחות הישראליים קראו לכל מי שנמצא בביתלהסגיר את עצמו. בתיעודים מהזירה נשמעים חילופי האש בין הכוחות לחמושים פלשתינים.

משרד הבריאות הפלסטיני הודיע כי דאוד זביידי, אחיו של האסיר הביטחוני זכריה זביידי, נפגע באורח קשה, וכי ישנו עוד פצוע בינוני. מדובר צה"ל נמסר כי "כוחות צה"ל, שב"כ וימ"מ פועלים בברוקין". כזכור, ביום שני האחרון נהרגה העיתונאית של אל ג'זירה, שירין אבו עאקלה, בחילופי אש בג'נין ומאז לא פעלו כוחות צה"ל באיזור.

הבוקר: ניסיון פיגוע סמוך לבית אל

הבוקר (שישי) התרחש עוד ניסיון פיגוע בבנימין, כאשר תצפיות צה"ל זיהו חשוד משליך בלוק לעבר רכב ישראלי ואף מנסה לפתוח את דלתות הרכב בו היו אזרחים ישראלים סמוך ליישוב בית אל שבמרחב החטיבה המרחבית בנימין. כוח צה"ל פתח בנוהל מעצר חשוד, אשר כלל גם ירי לעבר החשוד שנפגע ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. בהמשך נמצאו עליו סכין ובקבוק חומצה.