מות העיתונאית בג'נין | הרשות הפלשתינית סירבה לחקירה משותפת

הרמטכ"ל הודיע על הקמת צוות ייעודי לבחינת מותה של כתבת אל-גז'ירה במהלך פעילות צה"ל נגד חמושים בג'נין | הפתולוג הפלשתיני שניתח את גופתה: "היא נפגעה בקליע בראשה וממרחק של יותר ממטר" | הרשות הפלסטינית סירבה לחקירה משותפת

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/05/22 21:37 י באייר התשפב

מות העיתונאית בג'נין | הרשות הפלשתינית סירבה לחקירה משותפת
שירין אבו עאקלה, צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של שירין אבו עאקלה, לפי סעיף 27א/פלאש 90

סערת מות העיתונאית: כתבת אל-ג'זירה הפלשתינית שירין אבו-עאקלה מצאה אמש (ד') את מותה בג'נין במהלך פעילות של כוחות הביטחון באזור על מנת לעצור מבוקשים החשודים בפעילות בטרור. על פי הודעת דובר צה"ל, במסגרת הפעילות במחנה הפליטים, מחבלים ביצעו ירי מסיבי לעבר הכוח והשליכו מטענים והכוח השיב בירי. 

השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית חוסיין א-שייח' מאשר היום בציוץ בטוויטר כי הרשות סירבה לבקשת ישראל לקיים חקירה משותפת סביב מותה של שירין אבו עקאלה. הוא טוען כי הרשות תבצע חקירה משלה ותעדכן את קטאר, ארה"ב ושאר הגורמים הנוגעים בדבר בתוצאותיה.

מתחקיר ראשוני עולה כי כוחות צה"ל ירו במדויק לעבר החמושים בג'נין, זאת תוך פירוט מספר הקליעים שנורה על ידי החיילים ומיקומם בשטח. כמו כן, עלה מניתוח התיעוד של חילופי האש בזירה כי כאלף קליעים נורו על ידי החמושים הפלסטינים לעבר הלוחמים, ממגוון אמצעי לחימה שהיו במצב "אוטומט". בצה"ל מעוניינים לבצע בדיקה בליסטית ישראלית על הכדור שהרג את העיתונאית, ישראל הביעה נכונות לכך שבבדיקה יהיה מעורב גם גורם בינלאומי בלתי תלוי, ייתכן שאמריקני. וכרגע מתקיימים מגעים עם הפלסטינים להעברת הקליע. כלך ע"פ דיווח בynet.

בשעות אחר הצהריים הובאה גופתה לרמאללה, והפתולוג הפלשתיני מסר לאחר ניתוח שלאחר המוות כי בשלב זה לא ניתן לקבוע בוודאות אם המוות, שנגרם כתוצאה מכדור בראשה, היה כתוצאה מירי חמושים פלשתינים או שמא מירי צה"ל, "לפי הממצאים הראשוניים העיתונאית נפגעה בקליע בראשה וממרחק של יותר ממטר". 

נושאים את גופתה ברחובות

נושאים את גופתה ברחובות צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

על רקע אירועי הלילה ופעילות צה"ל בג'נין, סייר הרמטכ"ל במרחב יהודה ושומרון וביצע תחקור ראשוני של הפעילות המבצעית. במהלך הסיור, קיים הרמטכ"ל תחקור בנקודה בה חצו המחבלים שביצעו את הפיגוע האחרון באלעד וערך שיח עם מפקדי גדוד צבר בחטיבת גבעתי על הגברת מוכנות הכוחות והמשך המאמץ ההתקפי והסיכולי לשמירה על ביטחון תושבי ישראל. כמו כן, הוצגה לרמטכ"ל הערכת המצב המודיעינית-מבצעית בגזרה. 

"הכתבת שנהרגה שהתה בזירת לחימה", אמר כוכבי והסביר כי בשלב זה לא ניתן לקבוע מאיזה ירי היא נפגעה, עוד הוסיף כי "אנו מצטערים על מותה. על מנת להגיע לחקר האמת הקמנו צוות מיוחד שיברר את העובדות ויציג אותן במלואן ובהקדם האפשרי. הלוחמים הלילה פעלו תחת אש, והפגינו אומץ ונחישות כדי להגן על אזרחי המדינה, וכך נמשיך בכל מקום שנידרש". 

(הרמטכ"ל החליט על הקמת צוות ייעודי לבדיקת האירוע) 

בכתבה זו נעשה שימוש בתמונות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר וזאת בהתאם לסעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים, אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו, כתבו לנו office@kipa.co.il