בנט מכחיש כניעה לירדן בהר הבית: "אין שינוי במצב - ריבונות ישראל נשמרת"

אחרי הדיווחים על היענות לדרישות ירדן להגדלת כוח הווקף בשטח ההר, זאת בתמורה לרגיעה מצד רע"מ, ראש הממשלה מבהיר כי הפנייה הירדנית התקבלה לפני מספר שבועות אך לא הוגדלו התקנים: ההחלטות בהר הבית לא מתקבלות מתוך לחצים פוליטיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/22 09:55 ט באייר התשפב

בנט מכחיש כניעה לירדן בהר הבית: "אין שינוי במצב - ריבונות ישראל נשמרת"
בנט, מכחיש כניעה לירדן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ברקע המהומות בהר הבית, ראש הממשלה נפתלי בנט הודף היום (ג') את הטענות לפיהן הוא נכנע לדרישות ירדן להגדלת כוח הווקף בשטח ההר, ומבהיר: "אין כל שינוי או התפתחות חדשה במצב בהר הבית - ריבונות ישראל נשמרת". 

בכאן 11 פורסם אמש (ב') כי השר לביטחון פנים, עמר בר-לב, הסכים לדרישת הממלכה ההאשמית להגדיל את כוח הווקף בהר הבית, זאת בעקבות דרישתה להוסיף עוד 50 אנשים שיפעלו בשטח ההר. בנוסף, במשטרה לא הביעו את ההתנגדות, כאשר דרישת משרד הבט"פ היא להוציא בתמורה את אנשי הווקף המזוהים עם חמאס משטח ההר.

הטענה העיקרית כלפי הסכמת בר לב למהלך הייתה שמדובר בהוראה שהגיעה מלשכתו של בנט, במטרה להרגיע את רע"מ ומנסור עבאס שמאיימים בפרישה מהקואליציה. לכך התייחס הבוקר ראש הממשלה: "לפני כחודש וחצי נתקבלה פנייה ירדנית להגדלת תקני הווקף בהר הבית ב-50 תקנים, אך ישראל לא מצאה לנכון להיענות לבקשה. בפועל סולקו מההר שישה שומרי ווקף תומכי חמאס, ואוישו 12 אנשי ווקף חדשים במסגרת התקנים הקיימים, ללא הגדלת תקנים". 

"אין כל שינוי או התפתחות חדשה במצב בהר הבית - ריבונות ישראל נשמרת", הבהירו בלשכת ראש הממשלה, "כל ההחלטות בהר הבית יתקבלו על ידי ממשלת ישראל מתוך שיקולי ריבונות, חופש דת וביטחון, ולא מתוך לחצים של גורמים זרים או גורמים פוליטיים".

(מהומות בהר הבית במהלך חג הפסח האחרון)