מנסור עבאס בערבית: "הפתרון הסופי הוא סיום הכיבוש והקמת מדינה פלשתינית"

יו"ר רע"מ מתייחס הערב למתיחות סביב הר הבית, ואומר כי מה שיקבע את עמדת הסיעה בנוגע למסגד אל-אקצא - אלה ההבנות בין ירדן וישראל בוועדה המשותפת של השתיים: "הודעתי על כך לראש הממשלה וראש הממשלה החליפי" | בן גביר: "יצא המרצע מן השק"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/05/22 22:30 ו באייר התשפב

מנסור עבאס בערבית: "הפתרון הסופי הוא סיום הכיבוש והקמת מדינה פלשתינית"
עבאס, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מי שעומד בראש הרשימה הערבית המאוחדת, חבר הכנסת מנסור עבאס, פרסם הערב (ש') רשומה ארוכה בחשבון הפייסבוק שלו והתייחס למתיחות סביב הר הבית ומתחם אל-אקצא. עבאס הנחשב לדמות ערבית מתונה, התייחס לפתרונות האזוריים כמו גם למציאות אותה יש להנהיג בהר. את הדברים כתב לטענתו בכדי לשים קץ להדלפות פוליטיות.

עבאס פתח וכתב: "עמדת המפלגה בקואליציה בנוגע לתיק מסגד אל-אקצא המבורך, תקבע על סמך תוצאות ישיבות הוועדה הבינלאומית הירדנית-ישראלית. הודעתי על כך לראש הממשלה וראש הממשלה החלופי לאחר פגישת הייעוץ שלי עם הוד מלכותו המלך עבדאללה השני לפני שבועיים".

יו"ר רע"מ הוסיף וכתב: "אני מאשר כי הדרישות והעמדות בנוגע למסגד אל-אקצא המבורך נקבעות ומנוהלות על ידי הוד מלכותו המלך עבדאללה השני, מלך הממלכה ההאשמית של ירדן, השומר של מסגד אל-אקצא המבורך וקדושת הדת בירושלים".

את דבריו כתב עבאס בשפה הערבית, ובהמשכם הדגיש: "הפתרון הסופי הוא סיום הכיבוש והקמת מדינה פלשתינית בגדה המערבית ובעזה, עם ירושלים כבירתה ומסגד אל-אקצא המבורך בלבה". לסיום הוא כתב: "חובתנו היא לתמוך במאמציו של המלך עבדאללה השני, כחובתם של כל השליטים הערבים והמוסלמים. סוגיית מסגד אל-אקצא המבורך היא סוגיית האומה האסלאמית כולה, ולא סוגיה מדינית מקומית".

בן גביר: "יצא המרצע מן השק"

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, מסר לנו בתגובה: "יצא המרצע מן השק. עבאס שמכרו לנו בתור נלחם על זכויות אזרחיות מגלה את האמת. הוא רוצה את ירושלים, הוא רוצה את הר הבית, הוא רוצה לחלק את ישראל ובשלב הבא לגמור על ישראל. היום מבינים כמה צדקתי כאשר התנגדתי להקים ממשלה יחד עם עבאס".

חבר הכנסת ישראל כץ הגיב בחשבון הטוויטר שלו: "מנסור עבאס מודיע: הישארותנו בקואליציה תלויה בהבנות שיושגו בין ישראל לירדן בנושא אל אקצא. בכך הוא מפריך את דברי לפיד שטען שרע״מ לא הגישה דרישות בנושא הר הבית. ממשלת בנט-לפיד הסכימה לדון עם גורם ערבי בוויתור על ריבונות ישראל בהר הבית".