מהלך שובר שיוויון: בנט מתכנן להיפטר מרע"מ ולצרף מפלגה חרדית

המתיחות בין רע"מ לקואליציה גורמת לסביבתו של בנט לתכנן את היום שאחרי רע"מ, מדיווחים מסביבת ראש הממשלה עולה כי בנט פועל להכניס לממשלה את יהדות התורה, בלשכתו של גפני וביהדות התורה מכחישים את הדיווח

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 09/05/22 20:34 ח באייר התשפב

מהלך שובר שיוויון: בנט מתכנן להיפטר מרע"מ ולצרף מפלגה חרדית
גפני ולפיד במליאת הכנסת, צילום: Miriam Alster/Flash90

בימים האחרונים הספקולציות סביב המשך קיומה של הקואליציה במתכונתה הנוכחית לאחר פרישת סילמן ואיבוד הרוב בכנסת יחד עם האיומים של מפלגת רע"מ לפרוש מהקואליציה כל עוד לא יכובדו הדרישות של מלך ירדן בהר הבית. על פי הדיווחים נראה שבסביבתו של בנט החליטו לוותר על המפלגה האסלאמית ומחפשים לה חלופות אחרות באופוזיציה, כאלה שעלולות להפתיע גם את חברי המפלגה אותה הוא מנסה לצרף. 

על פי דיווח בישראל היום, בשבועות האחרונים מתקיימות התייעצויות קדחתניות ומגעים בין לשכת ראש הממשלה ושר הביטחון, לבין בכירים במפלגת יהדות התורה, ובראשם חבר הכנסת משה גפני, כאשר המטרה הוא להחליף את השותפות של רע"מ בקואליציה, שעושה לבנט נזק רב הן תדמיתית והן בהצבעות, שכן כרגע הסיעה מחרימה את כל פעילות הכנסת.

כזכור, בזמן האחרון חבר הכנסת גפני תקף את נתניהו מספר פעמים, ואף קרא לליכוד להחליף אותו על מנת שתתאפשר הקמת ממשלת ימין בלעדיו. היום (ב') מדווח כי ישנם מגעים בין המפלגה החרדית לבין הקאוליצייה, באישורו של הרב אדלשטיין, מנהיג הזרם הליטאי בציבור החרדי, וזאת על מנת להוביל מהלך של כניסה לקואליציה במקום רע"מ. כך על פי פרסום של 'ישראל היום'. 

ביהדות התורה מכחישים ואף הוציאו הודעה משותפת עם ש"ס המבהירה כי פניהם להחלפת הממשלה ולא לשותפות איתה: "הממשלה הנוכחית אינה זוכה לאמון העם וללא רוב בכנסת, פוגעת פעם אחר פעם בציבור החרדי והמסורתי. נמשיך לעשות הכל להחלפתה בממשלה לאומית, שתיתן ביטחון לתושבי ישראל ותייצג בכבוד את מסורת ישראל, והשכבות החלשות".

מלשכתו של יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני נמסר בתגובה לפרסומים על הצטרפות לקואליציה "מאסנו בהכחשות מידי יום על תידרוכים מגורמים בקואליציה וכתבים מטעם, כביכול יש מה לדבר איתנו. אין ולא יהיה שום שיתוף פעולה עם הממשלה הרעה הזאת שזמנה עבר מן העולם. נפתלי בנט שפוגע בנו ובילדינו כל העת, משתמש בנו בשקריו כדרכו, כדי להציל את שלטונו שהגיע לסוף דרכה"

לקראת שובה של הכנסת לכנס הקיץ, התקיימו דיונים רבים לגבי המשך פעילותה של הקואליציה בהיעדר רוב בכנסת, כאשר בימינה מעריכים כי במידה וההחלפה אכן תתרחש גם עידית סילמן, שפרשה על רקע הכנסת החמץ למרכזים הרפואיים בפסח, תחזור חזרה לשורות הקואליציה. וכמוה חברים נוספים בקואליציה המביעים בתקופה האחרונה חוסר נוחות מהישיבה עם רע"מ, לאור גל הטרור שפוקד את המדינה".

https://twitter.com/AybeeBinyamin/status/1523713122472980480/photo/1 

הבוקר התעוררה בקואליציה מהומה סביב יום ההולדת של גפני, שחגג 70 שנה. ליום ההולדת הוזמן שר החוץ יאיר לפיד, דבר שגרם דווקא ליו"ר ש"ס לכעוס, ולהחרים את יום ההולדת ביחד עם כל סיעתו. גפני לא נראה מתרגש מהחרם והמשיך להסתודד עם לפיד במסדרנות הכנסת כמה שעות אחר כך.

https://twitter.com/ishaycoen/status/1523643979136262144