סקר דרמטי: בנט מזנק, רע"מ נמחקת והציונות הדתית שוברת שיא

סקר מנדטים שנערך הערב לכבוד פתיחת כנס הקיץ של הכנסת מציג תמונה מפתיעה: הציונות הדתית היא המפלגה השלישית בגודלה בכנסת, רע"מ לא עוברת את אחוז החסימה. וכמה קיבל נתניהו? | כל הפרטים

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 09/05/22 21:56 ח באייר התשפב

סקר דרמטי: בנט מזנק, רע"מ נמחקת והציונות הדתית שוברת שיא
בנט ועבאס, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

סקר מנדטים שנערך הערב (ב') ברשת 13 על ידי קמיל פוקס לכבוד פתיחת כנס הקיץ של הכנסת וברקע גל הטרור שפוקד את ישראל בחודש האחרון, מציג כמה נתונים מפתיעים: לו הבחירות היו נערכות היום - לראשונה מפלגת רע"מ לא היתה עוברת את אחוז החסימה, זאת בזמן שהיא מחרימה את הקואליציה ולא מגיעה להצבעות כלל. מי שדווקא צריך לשמוח מהסקר הוא בצלאל סמוטריץ' שמפלגתו "הציונות הדתית" מזנקת ל-9 מנדטים ומתייצבת כמפלגה השלישית בגודלה בכנסת.

גם גדעון סער יכול להיות מרוצה מעצמו, שכן אחרי תקופה ארוכה בה הוא פגש את אחוז החסימה מלמטה בסקרים, הוא מקבל 4 מנדטים. הליכוד ממשיכים להוביל עם 36 מנדטים מה שמביא את גוש נתניהו ל-59 מנדטים: הרבה, אבל לא מספיק לרוב המיוחל.

תמונת המנדטים המלאה:

פתיחת מושב הקיץ- סקר מנדטים חדש של ערוץ 13 וקמיל פוקס:
הליכוד - 36
יש עתיד - 18
הציונות הדתית - 9
ימינה - 8
הרשימה המשותפת - 8
כחול לבן - 7
ש"ס - 7
יהדות התורה - 7
העבודה - 6 
ישראל ביתנו - 5
מרצ - 5
תקווה חדשה - 4
מתחת לאחוז החסימה:
רע"מ.

מפת הגושים המסתמנת מהסקר היא שלגוש נתניהו יש 59 מנדטים, וגוש הקואליציה עומד על 53 מנדטים, ובתוך הרשימה המשותפת עם 8 מנדטים. 

מוקדם יותר הערב, התפרסם כי בשבועות האחרונים מתקיימות התייעצויות קדחתניות ומגעים בין לשכת ראש הממשלה ושר הביטחון, לבין בכירים במפלגת יהדות התורה, ובראשם חבר הכנסת משה גפני, כאשר המטרה הוא להחליף את השותפות של רע"מ בקואליציה, שעושה לבנט נזק רב הן תדמיתית והן בהצבעות, שכן כרגע הסיעה מחרימה את כל פעילות הכנסת.

מלשכתו של גפני נמסר על הדיווח "מאסנו בהכחשות מידי יום על תידרוכים מגורמים בקואליציה וכתבים מטעם, כביכול יש מה לדבר איתנו. אין ולא יהיה שום שיתוף פעולה עם הממשלה הרעה הזאת שזמנה עבר מן העולם. נפתלי בנט שפוגע בנו ובילדינו כל העת, משתמש בנו בשקריו כדרכו, כדי להציל את שלטונו".