סמוטריץ' מבהיר לבר-לב: ריקוד הדגלים יעבור דרך שער שכם - תתכונן

כנס הקיץ של הכנסת רק נפתח, ויו"ר הציונות הדתית כבר החל לפעול | סמוטריץ' שלח מכתב לשר הבט"פ עמר בר-לב ובו דרישה להסדיר את ריקוד הדגלים כמה שיותר מהר בעקבות עיכוב באישור המשטרתי לקיום האירוע

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 09/05/22 16:45 ח באייר התשפב

סמוטריץ' מבהיר לבר-לב: ריקוד הדגלים יעבור דרך שער שכם - תתכונן
ריקוד דגלים. ארכיון, צילום: פלאש 90. נתי שוחט

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' לא מבזבז זמן, ועם פתיחת כנס הקיץ של הכנסת היום (ב') הוא שלח מכתב לשר לביטחון פנים עמר בר-לב, ובו דרישה להסדיר את המסלול של ריקוד בדגלים המסורתי שקורה כל שנה ביום שחרור ירושלים, ובו בני נוער ומבוגרים הולכים בצעדה ממערב העיר דרך העיר העתיקה אל הכותל המערבי.

כזכור, בשנה שעברה אחר שארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האיסלאמי איימו כי יגיבו במקרה והיא תתקיים, במהלך הריקוד דגלים נשמעה אזעקה בירושלים שהתחילה את מבצע 'שומר חומות' דבר שבעקבותיו במשטרה לא ממהרים לאשר את קיום המצעד השנה. 

מכתבו של סמוטריץ

מכתבו של סמוטריץ' לבר לב צילום: דוברות

יו"ר הציונות הדתית שלח היום מכתב ובו הוא מבהיר כי הצעדה אכן תתרחש, ודורש לקדם את האישורים הנצרכים לכך: "כבכול שנה, גם השנה עתיד להתקיים בעזרת ה' ריקוד הדגלים המסורתי, כזכור בשנה שעברה ניסו אויבנו למנוע את הצעדה על ידי ירי טילים מרצועת עזה ולפגוע באחד הסמלים החשובים לאיחודה של העיר".

בצלאל הוסיף וכתב כי, "על מנת להימנע מאי הוודאות שפוגעת בצעדה ובמשתתפיה, אבקשך להנחות כבר עכשיו את המשטרה להיערך לקראת צעדת הדגלים במסלולה המוכר זה שנים רבות דרך שער שכם ורחוב הגיא בואכה הכותל המערבי".