מושב הקיץ נפתח | לפיד על בן גביר: "רוקד על הדם" - ליברמן על סמוטריץ' ונתניהו: "הזויים"

שר החוץ התייחס בפתח ישיבת סיעתו לגל הטרור, "להגיע למרצחים לכל מקום, גם אצלם בבית", ותקף את בן גביר | שר האוצר: "מי שפועל נגד הממשלה הנוכחית זו הקואליציה של יחיא סינואר, פינדרוס, סמוטריץ ונתניהו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/05/22 14:51 ח באייר התשפב

מושב הקיץ נפתח | לפיד על בן גביר: "רוקד על הדם" - ליברמן על סמוטריץ' ונתניהו: "הזויים"
לפיד, צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90

סיעות הכנסת פתחו היום (ב') את מושב הקיץ עם ישיבות, אשר בפתחן נשאו דברים יושבי הראש. שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד התייחס בדבריו בפתח ישיבת סיעת יש עתיד לטרור האסלאמי המשתולל, ותקף את חבר הכנסת איתמר בן גביר כי רקד על דם נרצחי הפיגוע באלעד.

לפיד אמר בפתח דבריו כי למדינת ישראל יש היום משימה עליונה: "להכות בטרור, לרדוף כל מי שרוצה לפגוע בישראלים. להגיע למרצחים לכל מקום, גם אצלם בבית. לפגוע גם במי ששלח אותם. לצורך זה, מערכת הבטחון מקבלת את כל הכלים, כל הגיבוי. במלחמה בטרור אין קיצורי דרך. צריך קור רוח, לפעמים צריך סבלנות. הנשק הכי גדול שלנו מול הטרור הוא קיומה של מדינה יהודית עוצמתית, מתוחכמת, דמוקרטית, שרוחה אינה נכנעת לעולם".

"הסתכלתי השבוע על איתמר בן גביר הולך לרקוד על דם הנרצחים באלעד"

מיד לאחר מכן עבר לפיד מישור אחר, ותקף כאמור את בן גביר: "הכנסת חוזרת היום, ואיתה המשימה לשמור על הממשלה. הסתכלתי השבוע על איתמר בן גביר הולך לרקוד על דם הנרצחים באלעד ונזכרתי כמה חשוב לשמור על הממשלה הזו. כמה האלטרנטיבה מסוכנת". 
 
לפיד התייחס למצב הקשה של הקואליציה בכנסת: "אופוזיציה עלתה ל-54 ח"כים. לנו יש 60 ח"כים. אני לא מקל ראש. המצב החדש מייצר קשיים, יהיו תהליכי חקיקה שיתעכבו, אבל היו כבר ממשלות כאלה בישראל שהחזיקו הרבה זמן".
 
"אני קורא מפה לאופוזיציה, תנהלו נגדנו מאבק פוליטי, זה תפקידכם, אבל לא על חשבון האזרחים. הייתי ראש אופוזיציה, אפשר להתנהג אחרת. אפשר גם מהאופוזיציה לתת גב לממשלה בזמן שהיא נאבקת בטרור. אפשר גם מהאופוזיציה לשרת את האזרחים ולמצוא דרכים לפעול יחד למען עם ישראל".
 
לסיום הוא אמר: "יש לנו ממשלה מצויינת, עובדת קשה למען האזרחים, עובדת טוב. ממשלת שינוי וריפוי אמיתית. אני אומר מפה לחברי בקואליציה בדיוק את מה שאנחנו אומרים גם לאזרחי ישראל בימים אלה: רק ביחד ננצח".

ליברמן: "נתניהו התחייב למעשה למדיניות של כניעה ותשלומי פרוטקשן לחמאס"

שר האוצר ויו״ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, נאם גם הוא בפתח ישיבת סיעתו. "אי אפשר לקבל את המציאות שמצד אחד ראשי חמאס מקבלים חסינות בתוך עזה בתמורה לשקט ברצועה, אבל הם רשאים להוציא פיגועים במדינת ישראל וליזום ולקרוא לפגוע ביהודים. המציאות הזאת חייבת להשתנות", אמר שר האוצר. "חייבים לחשוב על משוואה חדשה ועל ה- “END GAME” - מה בסוף אנחנו רוצים מרצועת עזה".

ליברמן האשים את נתניהו: "אותה חסינות למי ששכח - בסיום צוק איתן, חלק מהסכמות שנתניהו הבטיח לראשי חמאס ובלעדיהן לא הסכימו היתה הפסקת סיכולים ממוקדים ב-2014 בתיווך מצרי. נתניהו התחייב למעשה למדיניות של כניעה ותשלומי פרוטקשן לחמאס". 

על יציבות הקואליציה אמר בתקיפות: "מי שפועל נגד הקואליציה והממשלה הנוכחית זה אותה קואליציה של יחיא סינואר, פינדרוס, סמוטריץ ונתניהו, אותה קואליציה של אנשים שחלקם הזויים ומשיחיים, שאין להם קווים אדומים שרוצים להפיל את הקואליציה שפועלת ועושה למען ישראל". 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן