כנס הקיץ נפתח והאופוזיציה משיבה מלחמה | נתניהו: "סכנה גדולה מרחפת עלינו"

כנס הקיץ החל בכנסת, נתניהו פתח את ישיבת הסיעה בדברי הספד לאביו שנפטר לפני עשור: "ספגתי ממנו את אהבת העם והארץ" | סמוטריץ' תקף גם הוא את הממשלה: "הממשלה איבדה את שאריות הלגיטימיות האחרונות שלה"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 09/05/22 15:31 ח באייר התשפב

כנס הקיץ נפתח והאופוזיציה משיבה מלחמה | נתניהו: "סכנה גדולה מרחפת עלינו"
בנימין נתניהו, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סיעות הכנסת פתחו היום (ב') את כנס הקיץ עם ישיבות סיעה, אשר בפתחן נשאו דברים יושבי הראש, נתניהו נשא נאום אשר בעיקרו היה הספד לאביו, שהלך לעולמו לפני עשור בדיוק: "היום לפני עשור שנים נפרדתי מאבי, פרופ׳ בנציון נתניהו ז״ל, שמצפן הציונות לא מש מידו. אבי היה היסטוריון דגול של עמנו שחקר את תולדות האינקוויזיציה וקורותיה של יהדות ספרד. ספגתי ממנו את אהבת העם והארץ, ואת ההכרה שעלינו לשמור מכל משמר על מתנת התקומה שזכינו לה במאמצים רבים".

נתניהו המשיך בהספד ואמר כי: "אבי תמיד אמר לי שהתנאי ההכרחי לקיומו של כל גוף חי הוא היכולת לזהות סכנה בזמן - תכונה שאבדה לעמנו בגלות הארוכה. הוא לימד אותי להביט נכוחה במציאות, להבין מה היא טומנת בחובה, ולהסיק את המסקנות הנדרשות. והמסקנה החשובה ביותר היא זו: רק עוצמה לאומית תבטיח את קיומנו במולדתנו. אין דבר אחר. קודם כל - עוצמה. אין יום שאיני חושב על אבי וביום הזה אני אומר לכם: סכנה גדולה מרחפת עלינו".

נתניהו: "רק עוצמה לאומית תבטיח את קיומנו במולדתנו"

נתניהו חתם את דבריו בהתייחסות לגרעין האיראני: "איראן דוהרת להתחמש בנשק גרעיני נגד ישראל בחסות הסכם בינלאומי שמקדם הממשל האמריקני הנוכחי - ובממשלת ישראל אין פוצה פה... במקום להיות עסוקים בהדיפת הסכנות לקיומנו ובהרתעת אויבינו, בנט ולפיד עסוקים רק בהישרדותם האישית, או יותר נכון בשאלה מי מהם יהיה ראש ממשלת המעבר".

סמוטריץ': "עבאס מדלג בשיחותיו בין ירדן וטורקיה ומוכר את הביטחון הלאומי"

גם בצלאל סמוטריץ', יו"ר מפלגת הציונות הדתית, קיים ישיבת סיעה ובה תקף את פעילות הממשלה בגל הטרור הנוכחי: "הממשלה הזו לא היתה לגיטימית מיומה הראשון. כעת היא איבדה את שאריות הלגיטימיות האחרונות שלה. אין לממשלה רוב בכנסת ואין לה רוב בעם".

סמוטריץ' המשיך ותקף את יו"ר רע"ם: "עבאס משתמש בחסינות שלו לטובת סינוואר ומדלג בשליחותו בין ירדן וטורקיה כדי לקבל הוראות הפעלה ולמכור את הביטחון הלאומי שלנו לאחים המוסלמים. ערביי ישראל מרימים ראש תוך תחושת עליונות ובוז מוחלט לגורמי אכיפת החוק.

"הזהרנו חזור והזהר שממשלה תרים לטרור את הראש ותעניק לו רוח גבית. באמת מצטער שכל כך מהר מתברר שצדקנו ואני בעיקר כואב את המחירים הנוראיים שזה גובה מאיתנו".