ישראל תחסל את ראשי חמאס? עושים סדר בדיווחים

מקורות ערביים אמרו לעיתון "אל-קודס" כי מתווכים מהמודיעין המצרי העבירו מסרים לחמאס ולארגוני הטרור כי ישראל לא תחזור למדיניות החיסולים | מנגד, ב"טיימס" הלונדוני דווח כי ישראל מתכוונת להתנקש במנהיגי חמאס הפועלים בחו"ל

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/05/22 13:51 ח באייר התשפב

ישראל תחסל את ראשי חמאס? עושים סדר בדיווחים
סינוואר נואם בעזה, צילום: Attia Muhammed/Flash90

ישראל תחסל את בכירי חמאס? 19 בני אדם נרצחו בידי מחבלים מוסלמים בשבועות האחרונים, אך למרות גל הטרור האסלאמי הרצחני, מקורות ערביים אמרו אתמול לעיתון "אל-קודס" הפלשתיני כי מתווכים מהמודיעין המצרי העבירו מסרים לארגון הטרור חמאס ולארגוני הטרור הנוספים, כי ישראל לא תבצע כל חיסול בכירים וכי אין לה כל כוונה להסלמה ברצועת עזה כל עוד השקט שם נשמר.

ארגון הטרור העביר מצדו מסר למתווכים במצרים כי אם ישראל תשוב למדיניות החיסולים שלה, הארגון לא ישב בשקט ויכה בעוצמה בתוך ישראל, כך פורסם בשבת ברשת "אל-מיאדין" המקורבת לארגון הטרור חיזבאללה. "ההתנגדות תשרוף את ערי המרכז ותוציא לפועל התקפת טילים מסיבית לעבר גוש דן ותל אביב", כך נאמר בדיווח. 

על פי דיווח בעיתון "הטיימס" הבריטי, גל הטרור עשוי להוביל את מדינת ישראל לבצע צעד חריג בדמות חיסול מנהיגי חמאס השוהים מחוץ לישראל, כך פורסם אתמול בעיתון "הטיימס" הבריטי. מקורות מודיעיניים סיפרו לעיתון כי ממשלת ישראל הודיעה לבעלות בריתה כי היא מתכוונת לשלוח חוליות חיסול למדינות באירופה ובמזרח התיכון, שם פועלים מנהיגי ארגון הטרור, בתגובה לרצח הישראלים. 

היעד המרכזי אם וכאשר, יהיה מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר. בשבת שעברה נשא סינוואר נאום הסתה חריף, ואמר: "אנשינו בנגב, במשולש, בגליל, בחיפה, ביפו, בעכו, ביפו ובלוד – שכל אחד יכין את הרובה שלו. ומי שאין לו רובה - שיכין סכין או גרזן. אם הם רוצים מלחמת דת, הם שברו את הקווים האדומים", אמר סינואר. כזכור, כעבור חמישה ימים המחבלים המוסלמים אסעד אל-ריפאעי וסובחי אבו שקיר רצחו בעיר אלעד שלושה יהודים ופצעו שניים נוספים.

יעדים נוספים עשויים להיות סלאח אל-עארורי, מנהיג חמאס ביהודה ושומרון, וזאהר ג'בארין שאחראי על מימון רשתות הטרור של חמאס באיו"ש. השניים שוהים ככל הנראה בלבנון או בקטאר.