צפו אלמנתו של יונתן חבקוק במסר לבנט: "הדם של הבעל שלי על הידיים שלך"

לימור חבקוק שבעלה נרצח במוצאי יום העצמאות באלעד, פנתה לראש הממשלה, ואמרה שהדם של בעלה על הידיים שלו ועל הידיים של המחבלים אתם הוא יושב בממשלה. היא זעקה: "אם זה היה תופס אותך לא היית חושב פוליטיקה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 08/05/22 17:16 ז באייר התשפב

אלמנתו של יונתן חבקוק במסר לבנט: "הדם של הבעל שלי על הידיים שלך"
יונתן חבקוק הי"ד, צילום: באדיבות המשפחה

יונתן חבקוק, בן 44, אב לחמישה ילדים, הוא אחד משלושת הנרצחים בפיגוע באלעד ביום חמישי, מוצאי יום העצמאות. יונתן נרצח לאחר שנאבק בשני המחבלים שנתפסו רק היום, וניסה למנוע מהם להמשיך במסע הרצח האכזר שביצעו. 

ב"חדשות 13" נערך היום (א') ראיון עם אלמנתו של יונתן. במהלך הראיון קיבלה חבקוק את ההודעה על לכידת המחבלים שרצחו את בעלה, ואמרה: "ברוך השם. מה זה נתפסו? לא חיסלו אותם. זה עושה לי כעס".

לימור המשיכה ופנתה לראש הממשלה: "בנט היקר תקשיב לי טוב. אתמול רצית לבוא לפגוש אותי, אמרתי שאני לא מוכנה לראות אותך עם מצלמות. אתה רוצה לראות אותי? פנים מול פנים בלי מצלמות, תבוא תראה אותי . אני מעבירה לך עכשיו מסר. הדם של הבעל שלי נשפך, אין פה משחקים. הילד שלי בן ה-6 ראה את האבא שלו נרצח. הדם של הבעל שלי על הידיים שלך ועל הידיים של המחבלים שאתה יושב איתם".

האלמנה הטרייה זעקה מדם לבה: "מספיק ילדים יתומים! הילדים שלי יתומים! מספיק! אם זה היה תופס אותך לא היית חושב פוליטיקה. תנתקו להם את החשמל, את המים, קחו להם את האזרחות!".  

צפו בקטע מן הריאיון בחדשות 13:

סגן י', ס' מפל"ג ביחידת מגלן, תיאר היום: "היחידה קפצה לזירת הפיגוע ממש ברגע שקיבלנו את הדיווח, היינו מהכוחות הראשונים בגזרה. סרקנו עם עוד הרבה מאוד יחידות בצבא בשב״כ ובמשטרה, ימים כלילות – עבדנו מאוד מאוד קשה. במהלך הצהריים  היום זיהיתי איזשהו שיח שמתחתיו יש איזשהו גוש 'נושם', התקרבנו לשיח ושם ומצאנו את המחבלים. אני גאה לעמוד בכל משימה שנותנים לנו".

הבוקר, לאחרי ארבעה ימים של מרדפים, נתפסו המחבלים שביצעו את פיגוע הגרזנים הרצחני. בהודעה משותפת לדוברות המשטרה, תקשורת שב"כ ודובר צה"ל צוין כי "במבצע משולב של כוחות הביטחון, נעצרו שני המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד. השניים נעצרו במהלך סריקות סמוך לאלעד". 

המחבלים, אסעד אל-ריפאעי (19) וסובחי אבו-שקיר (20) מכפר סמוך לג'נין נסעו עם נהג ההסעות אורן בן יפתח, אותו הם רצחו באמצעות גרזן. אחרי הרצח הראשון הם יצאו מהאוטו והמשיכו במסעם, שבסופו רצחו עוד שני יהודים, יונתן חבקוק ובועז גול הי"ד ופצעושניים נוספים באורח קשה. לאחר ביצוע הפיגוע המחריד, הם נמלטו לאזור מיוער סמוך לאלעד והסתתרו מאחורי סלעים ושיחים. הם כיסו את עצמם בשמיכה, ויצאו מהמחבוא רק למטעי האבוקדו והפירות שהיו בסביבתם.

המחבלים נמצאו בשטח סמוך למחצבה ליד קיבוץ נחשונים, והכוחות עלו על מיקומם לאחר שנמצאו באזור כמה וכמה ממצאים שקשורים אליהם, ביניהם כתמי דם. במקום סמוך אותר גם הגרזן ששימש אותם. בפתח ישיבת הממשלה חשף בנט כי בתפיסה השתתפו משטרת ישראל ושב"כ, יחד עם לוחמים מיחידות מגלן, אגוז ומירעול.