שלב אחרי שלב: כך נתפסו המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד

כתם דם שאותר ביער הוביל את הכוחות אל המחבוא של המחבלים שביצעו את פיגוע הגרזנים הרצחני באלעד והצליחו להסתתר ארבעה ימים. רכז שב"כ יחד עם המאבטח שלו זיהו סימנים חשודים וסגרו על המחבלים | צפו בתיעוד מהתפיסה

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 08/05/22 14:45 ז באייר התשפב

שלב אחרי שלב: כך נתפסו המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד
המפכ"ל בשטח, צילום: דוברות המשטרה

אחרי ארבעה ימים של מרדפים, נתפסו המחבלים שביצעו את פיגוע הגרזנים הרצחני באלעד ורצחו שלושה יהודים. בהודעה משותפת לדוברות המשטרה, תקשורת שב"כ ודובר צה"ל נמסר כי "במבצע משולב של כוחות הביטחון, נעצרו שני המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד. השניים נעצרו במהלך סריקות סמוך לאלעד". במהלך סוף השבוע לוחמי ומתנדבי מג"ב ומשטרה. פועלים נגד עבירות השהייה הבלתי חוקית בכל רחבי הארץ. 

שוטרים מבצעים סריקות ביער סמוך לאלעד.

שוטרים מבצעים סריקות ביער סמוך לאלעד. צילום: אבשלום ששוני/פלאש90

צפו בתיעוד התפיסה:

כאמור, במהלך סוף השבוע לוחמי ומתנדבי משמר הגבול ושוטרי משטרת ישראל פועלים נגד עבירות השהייה הבלתי חוקית בכל רחבי הארץ. לאחר הפיגוע באלעד, הורה מפכ"ל המשטרה על מבצע ארצי בפיקודו של מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן ובשיתוף כלל מחוזות משטרת ישראל. 

משעות הערב לוחמי ומתנדבי מג"ב ושוטרי משטרת ישראל פועלים לאיתור שוהים בלתי חוקיים בכל רחבי הארץ. בדגש על עבירת הסעת השוהים הבלתי חוקיים ומוקדים בהם לנים ומעסיקים שב"ח. המבצע שהתחיל כאמור אתמול, יימשך במהלך כל השבוע. במהלך סוף השבוע פעלו 1,528 לוחמי ומתנדבי משמר הגבול יחד עם מחוזות המשטרה, נבדקו 9,923 אנשים, 5,554 רכבים, ונתפסו 314 שוהים בלתי חוקיים, ו-40 עצורים בגין העסקה, הסעה והלנה. 

המחבלים נמלטו לאיזור מיוער סמוך לאלעד

המחבלים, אסעד אל-ריפאעי (19) וסובחי אבו-שקיר (20) מכפר סמוך לג'נין נסעו עם נהג ההסעות אורן בן יפתח, אותו הם רצחו באמצעות גרזן. אחרי הרצח הראשון הם יצאו מהאוטו והמשיכו במסעם, שבסופו רצחו עוד שני יהודים ופצעו קשה שניים נוספים. לאחר ביצוע הפיגוע המחריד, הם נמלטו לאזור מיוער סמוך לאלעד והסתתרו מאחורי סלעים ושיחים. הם כיסו את עצמם בשמיכה, ויצאו מהמחבוא רק למטעי האבוקדו והפירות שהיו בסביבתם.

המחבלים נמצאו בשטח סמוך למחצבה ליד קיבוץ נחשונים, והכוחות עלו על מיקומם לאחר שנמצאו באיזור כמה וכמה ממצאים שקשורים אליהם, ביניהם כתמי דם. במקום סמוך אותר גם הגרזן ששימש אותם. בפתח ישיבת הממשלה חשף בנט כי בתפיסה השתתפו משטרת ישראל ושב"כ, יחד עם לוחמים מיחידות מגלן, אגוז ומירעול.

חייל מילואים מיחידת מרעול חשף כתמי דם ביער

כאמור, כבר אתמול חשף חייל מילואים מיחידת מרעול כתמי דם ביער, ולמקום הוקפצו כוחות רבים שהתקפלו בעקבות חוסר האפקטיביות של החיפוש בחושך. במהלך הסריקות שחודשו היום, רכז שב"כ עם המאבטח שלו זיהו סימן חשוד ליד עץ וכן תנועה חשודה בתוך שיח סמוך. הרכז יחד עם המאבטח שלו וקצין מגלן כיוונו נשק לעבר השיחים וסגרו על המחבלים.

זירת הפיגוע באלעד

זירת הפיגוע באלעד | צילום: Yossi Aloni/Flash90

המפכ"ל בירך אחרי התפיסה: "אמרנו שלא נשקוט ולא ננוח עד שנשים עליהם את היד וכך היה. ידע כל מחבל שידה הארוכה של משטרת ישראל ומערכת הביטחון כולה תגיע לכל מי שיפגע באזרחי ישראל. אנחנו נחושים להמשיך במלחמה מול הטרור. אני מודה לכל הכוחות שפעלו ימים רצופים ללא שינה בסריקות נרחבות ותודות גדולות לשותפינו במערכת הביטחון שעמדו לצדנו כתף אל כתף במאמץ המבצעי שהשתלם הבוקר".