סכסוך ירושה בין ילדיו של הרב קנייבסקי

מיליונר שרצה לקנות את כתביו של הרב קנייבסקי בסכום מוערך של 7 מיליון דולר גרם לסכסוך קשה בין שלושת ילדיו של הרב | מי שנקרא להוריד את הלהבות הוא מקורב לרב ובעל השליטה בבנק דיסקונט לשעבר

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 28/04/22 22:15 כז בניסן התשפב

סכסוך ירושה בין ילדיו של הרב קנייבסקי
הרב קנייבסקי, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

שבוע בלבד חלף מאז קמו ילדיו של מי שנחשב גדול הדור, הרב חיים קנייבסקי מהשלושים על אביהם, שנפטר לפני כחודש בהלוויה הגדולה בישראל. היום מפרסמים בגלובס כי למרות חייו הצנועים של הרב שגר בדירה קטנה ולא החזיק בחפצים בעלי ערך רב, מורשתו הרוחנית שווה מיליונים.

לפי הדיווח בגלובס, הכל החל כאשר איש העסקים החרדי אליעזר (לואי) שיינר, המחזיק (יחד עם שותפו טדי ליכטנשטיין) בעשרות בתי אבות בטקסס, פנסילבניה ופלורידה. שיינר, המתגורר בעיירה החרדית מונסי במדינת ניו יורק הציע לבנו הצעיר של הרב שאול (שוקי) קנייבסקי, לקנות את כתב היד המקורי של הפירוש לתלמוד הירושלמי שפרסם הרב בסכום אדיר של 7 מליון דולר.

שאר האחים גילו על המשא ומתן שמתנהל ללא ידיעתם, מה שהוביל לסכסוך ירושה בין שוקי שמתגורר בביתו של הרב לבין שאר האחים- אברהם ושלמה. בעוד שוקי טוען כי הוא היורש הבלעדי של אביו, האחים טוענים כי אביהם רצה שחלוקת הירושה תיעשה בדין תורה, שבו הסכום מתחלק בין שלושת בניו, כאשר חמשת בנותיו לא מקבלות דבר.

הסכסוך הקשה הוביל להגשת צו מניעה שיעצור את מכירת כתב היד והצדדים פנו לגישור אצל רובי (רובין) שראן, איל נדל"ן ונדבן מניו יורק שהיה מקורב לאביהם. בעל השליטה בבנק דיסקונט. למרות חייו הסגפניים של הרב, כתביו הרבים ומורשתו הרוחנית מוערכים בעשרות מיליוני שקלים.