עמית סגל: "הרב קנייבסקי שונמך למדרגת עדכון תנועה"

הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12, התייחס למסגור התקשורתי לו זוכה מסע הלוויה של מנהיג הזרם החרדי-ליטאי, ותוהה: "כמה אנשים ידברו על הפקקים, וכמה על העובדה שמיליון איש הולכים אחר מיטתו של קשיש בן 94?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/03/22 22:41 טז באדר ב'

עמית סגל: "הרב קנייבסקי שונמך למדרגת עדכון תנועה"
סגל, "איך העורך לא עצר לחשוב מי מת?", צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ברקע ההכנות הקדחתניות של המשטרה והרשויות למסע הלוויה של מנהיג הזרם החרדי-ליטאי הרב חיים קנייבסקי ז"ל, התייחס הפרשן הפוליטי של חדשות 12 עמית סגל לכך שמאות אלפי האנשים שיגיעו לחלוק לו כבוד אחרון ולספוד לו, מטרידים את המגזר הכללי רק בשל העומסים שיהיו בכבישי המרכז ותו לא. 

וכך הוא מספר על חוויה דומה בשירותו בגלי צה"ל: "לפני 20 שנה הגעתי לעריכת מבזקי לילה. העורך הקודם העביר לי את הידיעות. בסוף המהדורה היה עדכון תנועה חריג: בכניסה לירושלים נחסמו לתנועה הרחובות יפו, מלכי ישראל וירמיהו. היה לי לילה שלם לחשוב: הלווייה עצומה כזו שבגללה יש חסימות כאלה בוודאי מונה לפחות מאה אלף משתתפים. איך קרה שהעורך הקודם לא עצר לרגע לחשוב: מי מת?".

"עשרים שנה חלפו וגם הרב קנייבסקי משונמך עם מותו למדרגת עדכון תנועה או גל קורונה בן יום אחד - לימודים בזום, רק עובדים חיוניים", קבע סגל. 

"כמה אנשים ידברו מחר על הפקקים, השיבושים, העצבים, וכמה ידבר על העובדה שמיליון איש הולכים אחר מיטתו של קשיש בן 94 שהשאיר אחריו דירת שני חדרים חרבה עם אלפי ספרים בני שבעים?", תהה הפרשן הפוליטי הבכיר, "על מגזר שעם כל פגמיו עדיין סבור שזקנה היא ערך ולא נטל, שלימוד הוא נכס יותר מכסף, שיש דברים חשובים יותר מפקקים?".