מלחמה באירופה

מלחמה באירופה אחרי הסירוב: ישראל אישרה ציוד מגן לאוקראינה

שר הביטחון עדכן את משרד ההגנה האוקראיני על אישור לרכש קסדות ואפודים, זאת במסגרת הפלישה הרוסית למדינה. לדבריו, ישראל עומדת לצד אוקראינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/04/22 18:34 יט בניסן התשפב

אחרי הסירוב: ישראל אישרה ציוד מגן לאוקראינה
חיילים אוקראינים בחרקיב, צילום: shutterstock

מלחמה באירופה: שר הביטחון בני גנץ שוחח היום (ד') עם שר ההגנה האוקראיני אלכסיי רזניקוב ועדכן אותו כי ישראל החליטה לאשר רכש של ציוד מגן של קסדות ואפודים, שיועברו לכוחות ההצלה האוקראיניים ולארגונים אזרחיים.

שר הביטחון הסביר כי המהלך נעשה כחלק מהמאמצים ההומניטאריים הנרחבים שעושה ישראל – ובהם הקמת בית חולים שדה, קליטת עולים ופליטים, אספקת מזון וסיוע הומניטארי ורפואי ועוד. השניים שוחחו על מאמצי העולם ועל מאמציה של ישראל בהובלת ראש הממשלה להביא לסיום המלחמה. שר הביטחון ביקש להדגיש את עמידתה של ישראל לצד אזרחי אוקראינה והצורך להמשיך לסייע למדינה, ולפעול לסיום המלחמה.

בית החולים כוכב מאיר באוקראינה

בית החולים כוכב מאיר באוקראינה צילום: בית החולים כוכב מאיר

בתחילת החודש תמכה ישראל בהחלטה להשעות את רוסיה מחברותה במועצה לזכויות אדם של האו"ם. שר החוץ יאיר לפיד מיהר להבהיר בעקבות ההחלטה: "ההצבעה היום אינה משנה את עמדתנו כלפי המועצה לזכויות אדם של האו"ם, שהיא גוף קיצוני, פגום מוסרית, מוטה ואנטי-ישראלי במהותו אשר מנוצל מאז הקמתו בידי המדינות המפרות הראשיות את זכויות אדם בעולם ככלי פוליטי, בין היתר כדי לתקוף את ישראל".