המשטרה נגד התפילה של הרב שמואל אליהו: "רצו שנתפלל בתוך כלוב"

רבה של צפת מקיים בשנים האחרונות מסורת של תפילה מיוחדת בכותל הדרומי, אך בעקבות התפרעויות הערבים בהר הבית, במשטרה הציבו תנאים מיוחדים | הרב אליהו: "הממשלה למאפשרת לפורעים לנהל את בירת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/04/22 12:30 יח בניסן התשפב

המשטרה נגד התפילה של הרב שמואל אליהו: "רצו שנתפלל בתוך כלוב"
הרב שמואל אליהו, צילום: אלנתן גולדשטיין

התפילה המיוחדת של הרב שמואל אליהו בכותל הדרומי לא תתקיים השנה. בשל המהומות בהר הבית במשטרת ישראל מונעים מהתפילה להתקיים ומציבים דרישות חריגות לקיום התפילה, בין היתר, בניית כלוב עבור המתפללים עד תחילת התפילה מחר (ד') בבוקר.

הרב אליהו העביר ביקורת חריפה על ההחלטה וכתב: "היום הודיעו לנו הפיקוד הבכיר של המשטרה כי אסור לנו להתפלל שם אלא אם כן נקים כלוב בתוך יום בגובה 9 מטר ובאורך 30 מטר. כלוב שיגן עלינו מזיקוקים ואבנים שכנראה הערבים יזרקו מהר הבית. מסתבר שהממשלה לא הפנימה שירושלים שוחררה ומאפשרת לפורעים לנהל את בירת ישראל". 

הרב הוסיף ותקף: "איננו יודעים מה היו ההסכמות של הממשלה עם מועצת השורא, אך אנחנו לא מסכימים להתפלל בכלובים. אנחנו חושבים שתפקידה של המשטרה לאפשר ליהודים להתפלל ליד הכותל המערבי והדרומי בלי שום כלוב. תפקידה של המשטרה הוא לעצור ולכלוא, במקום לשחרר מתפרעים שזורקים או רוצים לזרוק אבנים ולירות זיקוקים על מתפללים יהודים".

בן גביר: "המשטרה נפלה על הראש"

ארגון רבני הקהילות בתגובה: "המשטרה צריכה למצוא את הדרך לקיים את התפילה. אנחנו נקיים את התפילה בכל מקרה, כי לאזרחים מגיע לחיות את חייהם ותפקידה של המשטרה לשמור על הזכויות שמגיעות להם ובכלל זה על קיום התפילות".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה להודעת המשטרה כי לא תאפשר תפילה ברחבת דוידסון: "המשטרה נפלה על הראש. במשטרה התבלבלו וחושבים שאנחנו נמצאים עדיין בגלות. משטרת ירושלים לא יכולה באופן חוקי לאסור על קיום תפילות של יהודים ובוודאי לא בגלל הסיבה שזה "מרגיז" את הערבים, ככל שהמשטרה ממשיכה להתנהל בצורה הזאת, התובנה שלי היא שצריך להיות יותר בעיר העתיקה, להוכיח ריבונות בשטח".