הרב שמואל אליהו על עידית סילמן: "הלוואי ולגברים בימינה יהיה קמצוץ מהאומץ"

בתשובה לגולש, הרב שמואל אליהו הביע את דעתו על המהלך של יו"ר הקואליציה לשעבר עידית סילמן: "זה לא אדם יחיד שמכר את נשמתו. זה מפלגה שלימה שהונתה את בוחריה, אני לא חושב שהיה מעשה הונאה כזה מאז קום המדינה. עידית נהגה באומץ וקיבלה החלטה נכונה"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 10/04/22 10:55 ט בניסן התשפב

הרב שמואל אליהו על עידית סילמן: "הלוואי ולגברים בימינה יהיה קמצוץ מהאומץ"
הרב שמואל אליהו , צילום: ללא

הרב שמואל אליהו נשאל על ידי גולש מה הוא חושב על המהלך של חברת הכנסת עידית סילמן. כזכור, סילמן עוררה סערה בעולם הפוליטי שבוע שעבר כאשר הודיעה על פרישתה מהקואליציה בעקבות סערת הכנסת החמץ לבתי החולים. 

הרב השיב: " מפלגת ימינה הבטיחה לבוחרים שלה להיות ימניים. מפלגת ימינה הבטיחה לבוחריה שהיא לא תלך עם מפלגות השמאל, לא תכתיר את לפיד להיות ראש ממשלה ועוד הבטחות רבות. את כל ההבטחות הם הפרו בלי למצמץ. חברו לשמאל שבשמאל, מקפיאים ישובים, שוברים את הרבנות הראשית. פוגעים בכשרות ובגיור. מעודדים את אויבינו ושונאינו. 

"נזק עצום לעם ישראל מהקלקול הזה. הממשלה הזו פוגעת בחינוך הדתי. מינו שורה של שופטי שמאל, עכשיו רוצים להכניס בתי החולים חמץ. כל זה חוץ מהקפאה של בניה ביו"ש, הכשרת אלפי בתים לא חוקיים של ערבים. משפיכת עשרות מיליארדים לאויבים ערבים. החולשה מביאה עלינו את הפיגועים הללו שאתה רואה. כל זה מלבד חולשה מול הגרעין של איראן.
 
"אם כל זה קורה במשמרת של בנט, מה יקרה במשמרת של לפיד? זה לא עשר מעלות ימינה מנתניהו - זה מאה מעלות שמאלה. ביטויי השנאה והפילוג שנשמעו מפי יאיר גולן ועמר בר לב, חברי הקואליציה שלהם לא נשמעו מעולם במדינת ישראל. חברו לאנשי שמאל שחושבים שצריך לעודד את משפחות המחבלים ונתנו להם במה ואפשרות ליישם את מה שהם מאמינים בו. 

"זה לא אדם יחיד שמכר את נשמתו. זה מפלגה שלימה שהונתה את בוחריה. נפתלי בנט ידע לפני הבחירות כי היא הולך לרמות את בוחריו והבטיח להם הבטחות שלא היה להם כיסוי. יחסי הכוחות היו ברורים. אני לא חושב שהיה מעשה הונאה כזה מאז קום המדינה. 

"אני בטוח שזה לא היה קל לעידית סילמן לקבל החלטה כזו אמיצה. אבל היא נהגה באומץ וקיבלה החלטה נכונה. הלוואי ולגברים בימינה יהיה קמצוץ מהאומץ, היושר ועוז רוח שהאישה הזו גילתה עכשיו. 

"הם צריכים ללמוד ממנה מהי גבורה. כל אלה עם הדרגות הגבוהות צריכים ללמוד ממנה מהו אומץ. מהי אחריות אישית. כל הדתיים, כל המוסריים, כל תלמידי החכמים שנמצאים במפלגה שלה צריכים ללמוד ממנה שיעורים על יושר, על אמינות, על תשובה".