"אל תנקי את הבית, רק תוציאי את החמץ": התשובה המפתיעה של הרב שמואל אליהו

חג הפסח והנקיונות הנמרצים מאווררים לכולנו את הבית והלב, אבל יש כאלה שההשפעה עליהם היא דווקא הפוכה. הרב שמואל אליהו עונה לשאלה על דיכאון ונקיונות ומסביר: "על כל חמץ שאת מוצאת תעשי מסיבה שקיימת רצון ה' בשמחה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/04/22 22:04 ט בניסן התשפב

"אל תנקי את הבית, רק תוציאי את החמץ": התשובה המפתיעה של הרב שמואל אליהו
נקיון פסח, צילום: shutterstock

ההכנות לחג הפסח דורשות אנרגיות רבות: נקיונות, בישולים, הלכות ועוד. בלשכת הרב שמואל אליהו התקבלה שאלה שעוסקת באישה הסובלת מדיכאון, כאשר הנקיונות וההכנות רק מגבירים אותו. הרב ענה: "אל תנקי את הבית".

"אני לא מתכוונת לא לנקות, כי אני צריכה לעשות את זה"

"אני סובלת מדיכאון. בשנה שעברה בתקופה של הנקיונות לפסח הותשתי מאוד והמאמץ הגביר אותו יותר. השנה הדיכאון גדול יותר ואני מפחדת ממה שיקרה הפעם בנקיונות, למרות שאני עוברת טיפולים בנושא. אני לא מתכוונת לא לנקות, כי אני צריכה לעשות את זה. הייתי שמחה לעצה איך לעבור את זה בטוב ומה אני יכולה לעשות", נשאל הרב.

הרב שמואל אליהו: "אם בא לך תנקי חדר אחד"

הרב השיב: "רפואה שלמה, אני ממש מבין את הכאב שלך. יש לי עצה בשבילך. אל תנקי את הבית, רק תוציאי את החמץ. אחרי זה, אם בא לך תנקי חדר אחד, בשמיעת שיר, ברגיעות לאט לאט. את רואה שזה שמח? תנקי חדר שני. קצת או יותר. ובתנאי שעושים הכל רק בשמחה. אם לא משמח, רק להוציא חמץ. ומדובר על חמץ גדול, לא על חיפוש של כל פירור חמץ. על כל חמץ שאת מוצאת תעשי מסיבה שקיימת רצון ה' בשמחה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן