רוסיה במתקפה חריפה נגד יאיר לפיד

אחרי שגינה באופן נחרץ את פשעי המלחמה הרוסיים במלחמה באוקראינה, הממשל ברוסיה משיב אש ותוקף את שר החוץ יאיר לפיד: "התבטאויות שגורמות לצער ודחייה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 16/04/22 20:57 טו בניסן התשפב

רוסיה במתקפה חריפה נגד יאיר לפיד
לפיד, צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90

בעקבות פשעי המלחמה שבצעו חיילי צבא רוסיה באזרחים אוקראיניים בעיר בוצ'ה, ישראל הצביעה בעד הדחת רוסיה ממועצת זכויות האדם של האו"ם, ההחלטה שהגיע אחרי גינוי חריף של שר החוץ יאיר לפיד גררה בהודעה חריגה של רוסיה נגד שר החוץ.

"התבטאויותיו של שר החוץ הישראלי גורמות לצער ודחייה"

בהודעה שפורסמה היום נכתב כי: "התבטאויותיו של שר החוץ הישראלי גורמות לצער ודחייה. יש ניסיון לנצל את המצב סביב אוקראינה כדי להסיט את תשומת הלב של הקהילה הבינלאומית מאחד הסכסוכים הבלתי פתורים והעתיקים ביותר - הפלסטיני-ישראלי. בניגוד להחלטות רבות של מועצת הביטחון והעצרת הכללית של האו"ם, ממשלת ישראל ממשיכה בכיבוש הבלתי חוקי וב'סיפוח הזוחל' של שטחים פלסטיניים".

ברוסיה הוסיפו ואמרו: "למעלה מ-2.5 מיליון פלסטינים בגדה המערבית, חיים כיום במובלעות מפוזרות, מנותקות מהעולם החיצון. רצועת עזה הפכה בעצם ל'כלא פתוח', ששני מיליון תושביו נאלצו לשרוד כמעט 14 שנים בתנאי המצור הימי, האווירי והיבשתי שהטילה ישראל. המהלך של ישראל לשמור על הכיבוש הארוך ביותר בהיסטוריה העולמית שלאחר המלחמה מתבצע תוך שיתוף פעולה ובשתיקה של מדינות המערב ובתמיכתה של ארצות הברית".

נזכיר כי שר החוץ יאיר לפיד אמר בהצהרה נגד פשעי המלחמה: "אנחנו נפגשים בימים לא פשוטים. יש מלחמה באירופה. שוב מדינה גדולה וחזקה פולשת בלי שום הצדקה לשטחה של מדינה קטנה יותר וחלשה יותר. שוב נספגת האדמה בדמם של חפים מפשע. התמונות והעדויות שמגיעות מאוקראינה מחרידות. הכוחות הרוסים ביצעו פשעי מלחמה כנגד אוכלוסיה אזרחית חסרת מגן. אני מגנה בצורה נחרצת את פשעי המלחמה האלה".

השר לשעבר איוב מסר: השלומיאליות של שר החוץ יאיר לפיד שהאשים את רוסיה בפשעי מלחמה באוקראינה דוחפת את הרוסים ישר לזרועותיהם של הפלסטינים. היה ברור שתהיה תגובה רוסית קשה להאשמות של לפיד ואכן התגובה הגיעה, רוסיה מאשימה את ישראל בכיבוש בלתי חוקי ובסיפוח של כביכול של שטחים פלסטיניים, יאיר לפיד הורס את כל היחסים המיוחדים והשיתוף הפעולה המדיני והביטחוני שבנה בנימין נתניהו עם הרוסים.

מן הארכיון: יאיר לפיד ברוסיה