רוסיה נערכת לגל שני של מתקפות: "הלחימה תזכיר את ימי מלחמת העולם השנייה"

המתקפה הרוסית הגדולה עלולה להתחיל בכל רגע: על-פי הדיווחים באוקראינה, הצבא הרוסי סיים את היערכותו במזרח המדינה לקראת מתקפה על חבל דונבאס הבדלני | רוסיה מאיימת לחדש את המתקפות על קייב

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/04/22 09:41 יג בניסן התשפב

רוסיה נערכת לגל שני של מתקפות: "הלחימה תזכיר את ימי מלחמת העולם השנייה"
הפגזות באוקראינה, צילום: depositphotos

ההיסטוריה חוזרת: הצבא הרוסי סיים את היערכותו במזרח אוקראינה, במה שנדמה כהכנה לקרבות מהגדולים והקשים ביותר מאז שהחלה המלחמה. יחידות טנקים וארטילריה רוסיות בתוספת כוחות מאזור קייב הגיעו לשטחי היערכות במזרח אוקראינה, לקראת מתקפה על מחוז דונייצק הבדלני.

"הקרב על דונבס יזכיר לכם את מלחמת העולם השנייה"

שר החוץ האוקראיני קולבה אמר: "הקרב על דונבס יזכיר לכם את מלחמת העולם השנייה, עם המבצעים הגדולים והתמרונים, ובשילוב אלפי טנקים, כלי רכב משוריינים, מטוסים וארטילריה. וכל זה לא יהיה מבצע מקומי, בהתבסס על מה שאנחנו רואים בהכנות הרוסיות".

חלק ניכר מאוכלוסיית המחוז הבדלני במזרח אוקראינה היא רוסית ובשמונה השנים האחרונות מתנהלת לחימה קשה סביב רצונם של אנשי המחוז להכריז על עצמאותם ואף להסתפח לרוסיה. כעת, בחסות המלחמה הכוללת שפרצה בין שתי המדינות, נדמה כי הקרב על המחוז עומד להגיע לשיאו.

גורמים במערב מעריכים כי פוטין מעוניין בכיבוש המחוזות הבדלניים על מנת ליצור רצף טריטוריאלי מרוסיה, דרך המחוזות ועד חופי הים השחור וחצי האי קרים. המערכה הנרחבת צפויה להתחיל בכל יום, אולם תזמונה תלוי בהחלטה של מוסקבה, כך אומרים פקידים בכירים מערביים ובאוקראינה.

פקידים אוקראינים העלו חשש כי רוסיה לא ויתרה עדיין על שאיפתה לכבוש את אוקראינה כולה, ולאחר שתשמיד את היחידות האוקראיניות במזרח המדינה, תשוב לנסות לכבוש את קייב. "רוסיה יכולה עדיין להרשות לעצמה לחיות באשליות, לשלוח כלי שריון חדשים וחיילים חדשים לאדמה שלנו. והמשמעות היא שאנחנו צריכים אפילו יותר סנקציות ויותר כלי נשק למדינה שלנו", אמר נשיא אוקראינה זלנסקי.

צילום: shutterstock

ספינת הדגל של הצי הרוסי יצאה משימוש

בינתיים, "מוסקווה", ספינת הטילים המשמעותית ביותר בצי הרוסי, ניזוקה קשות בעקבות שיגור טילים לעברה בידי צבא אוקראינה. מדובר בנזק משמעותי לא רק ליוקרה הצבאית של רוסיה, אלא גם ליכולתה לשלוט במרחב האווירי בדרום מזרח אוקראינה. הוצאת הספינה משימוש תאפשר לחיל האוויר האוקראיני להגביר את נוכחותו ופעילותו במרחב האווירי בדרום מזרח המדינה.

בתוך כך, משגר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין איום מפורש כלפי ארה"ב ואומר כי כל כלי רכב שיעביר סיוע וציוד צבאי לאוקראינה הוא מטרה לגיטימית למתקפה מצד הרוסים. איומו של פוטין מגיע על רקע פגישה בין בכירי הפנטגון לקבלנים בצבא ארה"ב בניסיון לייעל ולזרז את משלוחי הנשק לצבא אוקראינה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן