הרב שבתו נרצחה מול עיניו הודיע בתדהמה: יש מי שרוצה עסקת טיעון עם המחבלים

הרב איתן שנרב שנפצע בפיגוע בו נרצחה בתו, חשף במסיבת עיתונאים כי המחבלים שאחראים על הפיגוע, בדרך לסגור עסקת טיעון "באנו לכאן כדי לזעוק ולצעוק מדם לבנו ולהתריע ולמנוע את הרצח הבא"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 07/04/22 18:26 ו בניסן התשפב

הרב שבתו נרצחה מול עיניו הודיע בתדהמה: יש מי שרוצה עסקת טיעון עם המחבלים
רנה שנרב הי"ד, צילום: באדיבות המשפחה

שלוש שנים לאחר הרצח: היום (ה') קיימה משפחת שנרב מסיבת עיתונאים על מנת להתייחס להתפתחויות מדאיגות ביותר בקשר להעמדה לדין של המחבלים שרצחו את רינה, הי"ד ופצעו את הרב איתן שנרב ובנו, דביר בפיגוע במעיין דני

במהלך מסיבת העיתונאים הודיעו בני המשפחה כי חלה התפתחות משמעותית במשפט הרוצחים: "גורמים מוסמכים מהמדינה הודיעו לנו שמתכוונים להגיע לעסקאות טיעון עם כל הרוצחים של רנה. לא עם הסייענים, עם הרוצחים שהיו במעיין ורצחו".

הודיעו לנו גורמים מוסמכים מהמדינה שמתכוונים לעשות עסקאות טיעון עם כל הרוצחים של רינה

עוד אמר הרב איתן שנרב, אביה של רנה כי, "באנו לכאן כדי לזעוק ולצעוק מדם לבנו ולהתריע ולמנוע את הרצח הבא", אמר אחר הצהריים האב איתן שנרב. "הודיעו לנו גורמים מוסמכים מהמדינה שמתכוונים לעשות עסקאות טיעון עם כל הרוצחים של רינה. חלקם עם עונשים חד ספרתיים. לא להתבלבל - לא מדובר על סייענים, אלא על הרוצחים שהיו במעין ורצחו".

שנרב ציין את התזמון של העניין- אחרי גל טרור עם 11 נרצחים "אני אישית ראיתי את הדם של רנה נשפך כמו מים. מה קרה לנו? לא יכול להיות דבר כזה. אנחנו כמשפחה מסתכלים קדימה, עסוקים בטוב ומצפים ממש לגאולה שלמה".

גם האם שירה לא שתקה, ותקפה את הכוונה להגיע להסדרי טיעון עם המחבלים: "אנחנו רואים אותם בבית המשפט שמחים, וברור שהם ימשיכו כך אחרי שהם ישתחררו. אנחנו מתנגדים בכל תוקף לשיח והסכמים עם חיות אדם שמנעו מרנה את הזכות הבסיסית ביותר, הזכות לחיות".

תגובת דובר צה״ל: "בסיום חקירת הפיגוע בו נהרגה רינה שנרב ז״ל במעיין "דני" (עין בובין), הוגשו כתבי אישום חמורים נגד חברי החולייה שביצעה את הפיגוע, וכן נגד עשרות פעילי טרור נוספים. פעולות גורמי הביטחון הובילו לסיכול תשתית הטרור הקטלנית של החז"ע.
לא נכרתו הסדרי טיעון עם חברי החולייה שביצעה את הפיגוע. 
ההחלטות ביחס להליכים המשפטיים תתקבלנה לאחר קבלת עמדת המשפחה ותוך שיינתן לעמדתה משקל משמעותי. 
צה"ל משתתף בצערה של המשפחה על אובדנה ומחזק את ידיה".