מיליון שקלים והתנצלות: אלעזר שטרן תובע את חדשות 13

השר לענייני מודיעין מאשים את מגיש "הצינור" כי נתן במה לטענות שקריות נגדו "מבלי לאמתן", זאת לאחר הראיון בו התייחס לתלונות אנונימיות על הטרדות מיניות תחת פיקודו

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/04/22 12:58 ד בניסן התשפב

מיליון שקלים והתנצלות: אלעזר שטרן תובע את חדשות 13
אלעזר שטרן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מספר חודשים חלפו מאז אותה התבטאות שנויה במחלוקת של השר לענייני מודיעין, אלעזר שטרן, באשר לתלונות אנונימיות על הטרדות מיניות. בראיון שהעניק לרדיו 103FM בנושא אחר בכלל, נשאל על תלונות בצבא. לאחר שיח ארוך בנושא, במענה לשאלה, "התשובה היא כן, אני גורס את המסמך"? השיב, "כן", וכאשר נשאל שוב, "עשית את זה בעבר"? השיב שוב בתשובה חיובית. הסערה שהתחוללה בעקבות אותו ראיון גרמה לשטרן להסיר את מועמדותו מהמרוץ לראשות הסוכנות היהודית. 

אולם, הפרשה טרם הגיעה לסיומה, והשבוע הגיש השר תביעת לשון הרע נגד חדשות 13, עורך תוכנית "הצינור" אדם שפיר והמגיש גיא לרר, כך מתפרסם הבוקר (ג') בוואלה! ברנז'ה. התביעה דורשת פיצוי בסך מיליון שקלים, כמו גם הסרת הפרסומים השקריים לדבריו והתנצלות. 

בתחקיר שפורסם לאחר מכן בתוכנית "הצינור", הובא סיפורה של חיילת שטענה כי כאשר שירתה תחת פיקודו של שטרן, היא העידה בפניו על הטרדה מינית שחוותה והוא בתגובה דרש ממנה לא להתלונן, "אם את תדברי על מה שהיה פה בחדר, בצבא את כבר לא תישארי".

בכתב התביעה טוען השר לענייני מודיעין כי עם פרסום הידיעה ברשת 13, הערוץ נתן במה לטענות שקריות, "מבלי לאמתן, תוך התעלמות מהכחשות ועדויות סותרות ואף תוך הקצנה שלהן מעבר למה שנאמר. הערוץ פטר עצמו מהחובה לבדוק, לאמת ולהצליב מידע משמיץ טרם שידורו, התייחס אל התרשמות אישית של כתביו כאמת שאין בלתה, תוך הובלת קמפיין תקשורתי מכפיש וחסר רסן שפגע בשר, בכבודו, במשפחתו ובשמו הטוב".