לא רק בנט: מצעד הטעויות הכי מביכות של הפוליטיקאים

אחרי האמירה המביכה של בנט על הגדה המערבית, אספנו לכם את חמשת פליטות הפה המביכות מהשנים האחרונות של הפוליטיקאים שלנו | יצחק הרצוג, מירי רגב, איילת שקד ואלעזר שטרן

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 27/03/22 20:55 כד באדר ב'

לא רק בנט: מצעד הטעויות הכי מביכות של הפוליטיקאים
שטרן. גרס, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

פתגם עתיק טוען שאף אחד לא הצטער על ראיון שלא נתן. לפוליטיקאים שלנו, משום מה, יש רצון עז להתראיין מעל כל במה שנותנים להם. במהלך הדיבורים האינסופיים שלהם, מידי פעם מתפלקות להם פליטות פה מביכות שהופכות לכתם על קריירה שלמה. לרגל פליטת הפה התורנית של ראש הממשלה, אירגנו לכם מצעד: פליטות הפה הכי מביכות של הפוליטיקאים שלנו.

5. בנט והגדה המערבית

המקרה הטרי ביותר תופס את המקום החמישי והמכובד. מי שהיה יושב ראש מועצת יש"ע קורא ליהודה ושומרון "הגדה המערבית". נגמרו המילים לתאר את הפרסה הפוליטית של בנט, ונדמה הטעות הזו הייתה עוד צעד סמנטי בדרך למהפך.

4. אלעזר שטרן והמגרסה

בעיצומו של מרוץ לתפקיד יושב ראש הסוכנות היהודית, תפקיד נחשק ונוח, הביא על עצמו אלעזר שטרן מפלה. הוא התראיין, בנושא אחר בכלל, וכאשר נשאל על תלונות בצבא, לאחר שיח ארוך בנושא, במענה לשאלה, "התשובה היא כן, אני גורס את המסמך"? השיב, "כן", וכאשר נשאל שוב, "עשית את זה בעבר"? השיב שוב בתשובה חיובית. מילים שהתבררו בדיעבד כמילות פרידה מהמירוץ לסוכנות.

 

3. מירי רגב והטילים

מירי רגב, אז שרת התרבות והספורט, התראיינה בזמן הסלמה ואמרה את המילים המדהימות הבאות: "אז מה אם ירו על אשקלון? הם ירו ואנחנו ירינו חזרה. אנחנו בעיצומה של המערכה. אנחנו קובעים מתי אנחנו יורים ולהיכן אנחנו יורים". פליטת הפה הזו לקחה את הז'אנר צעד אחד קדימה ושימשה כטיעון בידי הטוענים כנגד חיבור הפריפריות והליכוד.

2. שקד והכלת המתים

הקורונה שלא עוזבת אותנו הביאה על הפוליטיקאים לא מעט צרות. איילת שקד, בראיון אודות התנהלות הממשלה בגל הקודם, אמרה: "החלטנו להכיל את החולים והמתים". המתנגדים באופוזיציה רק חיכו למעידה, שהביאה על שקד התקפות חוזרות ונשנות שלא ירדו מהכותרות. נדמה שהיה בטעות הזו סדק צר להתנהלות הממשלה, שאז ניסתה להציג מצג אחר דווקא.

 

 

1. הרצוג ונתניהו מאוחדת

הנשיא האהוב שלנו התמודד מול נתניהו על ראשות הממשלה. מוזר, נכון? במהלך עימות טלוויזיוני בו הרצוג שהה באולפן מול נתניהו שנמרח על המסך הענק דרך המצלמות, התבלבל הרצוג ואמר כי הוא "ישמור על נתניהו מאוחדת". כל הפאסון של הרצוג קרס באחת לעוד ארבע שנות כהונת נתניהו. אבל מי זוכר, שתיים רבו- השלישי לקח.