סערת החמץ הרב שי פירון מציע להקצות מרחב נפרד לאוכלי חמץ בבית החולים

לאחר ששר הבריאות ביקש לא לחפש חמץ בתיקים בכניסה לבית החולים, התייחס לנושא שר החינוך לשעבר והציע "אפשרות של בני אדם". לדבריו אין להכניס חמץ למחלקות אבל יש פתרון אחר

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/04/22 20:28 ג בניסן התשפב

הרב שי פירון מציע להקצות מרחב נפרד לאוכלי חמץ בבית החולים
שי פירון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בשבוע שעבר קרא שר הבריאות ניצן הורוביץ למנהלי בתי החולים לפעול על פי הנחיית בג"ץ ולא לבדוק בתיקי המבקרים במהלך חג הפסח בחיפוש אחר חמץ. מהלך שעורר את זעמה של יו"ר הקואליציה מימינה, חברת הכנסת עידית סילמן שהגיבה על כך ואמרה, "לא נוכל לאפשר לאדם כזה להמשיך להיות שר אם הוא ממשיך באמירות האלה". 

מאז הורוביץ הספיק להגיב לדברים ולומר כי הוא "לא מתרגש מסילמן", וגם השר לשירותי דת, מתן כהנא, התייחס לנושא ובראיון שהעניק לחדשות 12 אמר כי מדובר בסערה מיותרת. "לצערי שר הבריאות בחר לעורר את זה באופן שדוחף לשותפים אצבע בעין. אבל מהותית שום דבר לא השתנה". 

שר החינוך לשעבר, הרב שי פירון, התייחס גם הוא לנושא ובפוסט שהעלה היום לחשבון הפייסבוק שלו כינה זאת "עוד סיבה למחלוקת ולשנאת חינם". בראשית דבריו ציין כי בתי החולים הם מרחב ציבורי ומדינת ישראל היא מדינה יהודית, ועל כן, "ההקפדה על חמץ בפסח בבתי חולים אינה עניין דתי אלא עניין זהותי". בדבריו הרב פירון מציע, "אפשרות של בני אדם", פתרון שיפתור את הסערה. 

"אין להכניס חמץ למחלקות בבתי החולים. זהו חלק מאופייה, מסמליה של המדינה. גם לרוב יש זכויות. בדיוק כמו שהצפירה ביום הזיכרון מביאה לידי ביטוי את הרגשות, הדעות והמחשבות של רוב אזרחיה. מי שילך - במפגין - ברחוב בזמן הצפירה פוגע ברגשות הציבור. כך גם ביחס לחמץ. עדיין מספר גדול מאוד של ישראלים לא אוכלים חמץ בפסח. גם להם יש זכויות, גם על הרוב יש להגן מפני פגיעה". 

בסוף דבריו קובע שר החינוך לשעבר כי יש להקצות מקום לאוכלי החמץ. "בכל בית חולים יש להקים חדר, אולם, מכובד וראוי שיש בו שולחנות, כיסאות, מקרר, מכשירי מיקרוגל לחימום וכו'. כל מי שרוצים לאכול חמץ, יוכלו להתיישב בנחת ובכבוד במרחב נפרד ולאכול את מה שירצו לאכול".