מתן כהנא: "אינני מתרשם שגנץ מתכוון להמשיך את ההקפאה"

השר לשירותי דת מגיב לאי כינוסה של מועצת התכנון העליונה לאישור תכניות בניה ביהודה ושומרון, ואומר: "מבחינתנו, המשך הבנייה ביו"ש היא תנאי בסיסי להקמת הקואליציה" | שרת הקליטה: "מי שאומר שיש הקפאה בבנייה ביו"ש רק קורץ לבייס שלו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/04/22 10:01 ב בניסן התשפב

מתן כהנא: "אינני מתרשם שגנץ מתכוון להמשיך את ההקפאה"
כהנא עם בנט בכנסת, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בשבוע שעבר יצאה קריאה מצד ראשי הרשויות ביש"ע להפלת הממשלה על רקע אי כינוסה של מועצת התכנון העליונה (מת"ע) בה מאושרות תכניות בניה ביהודה ושומרון. העיתונאי אלישע בן קימון חשף הבוקר (א') כי תכניות בנייה רבות, כ-4,000 יחידות דיור, נמצאות על שולחנו של שר הביטחון בני גנץ וממתינות לאישורו. לטענת מועצת יש"ע המספר גובה של יחידות הדיור הוא תוצאה של הקפאת בנייה ארוכה.

לשאלה האם שר הביטחון מעכב תכניות בניה ביהודה ושומרון, השיב השר לשירותי דת מתן כהנא: "מבחינתנו, המשך הבנייה ביו"ש היא תנאי בסיסי להקמת הקואליציה. כל מי שחתם על ההסכמים להקמת הממשלה יודע שזה חלק מהחתונה אליה הוא נכנס. אינני מתרשם שהוא מתכוון להמשיך את ההקפאה", אמר בראיון בגל"צ.

בראיון מאוחר יותר בתחנה הצבאית, הגיבה שרת הקליטה פנינה תמנו שטה ואמרה כי גנץ לא מקפיא את הבניה ביהודה ושומרון, ושלחה מסר לכהנא וחברי ימינה: "מי שעוקב אחר ההחלטות שהתקבלו, יודע ששר הביטחון כינס את הוועדה העליונה באוקטובר לאישור אלפי יחידות בנייה. הוא יודע לעשות זאת כשצריך, מי שאומר שיש הקפאה בבנייה ביו"ש רק קורץ לבייס שלו".

בין היתר, התכניות שמונחות על שולחנו של גנץ לאישור להפקדה (שלב ראשוני): 650 יחידות בתל ציון, 360 בעמנואל, 377 בקדומים, 192 בשערי תקווה, 136 בתפוח, 90 בדולב ו-32 יחידות במעלה אדומים. לשלב הסופי דנים על 193 יחידות דיור באפרת, 179 בעינב, 168 בטלמון, 136 בגבעת זאב, 107 בחיננית, 93 בצופים ו-64 יחידות ברבבה.

אלחייני: "תמכתי בממשלה בעבר כי חשבתי שהיא תוביל לכיוון טוב":

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן