מארין לה פן חוזרת בה: נאסור שחיטה אך נאפשר לייבא בשר כשר לצרפת

המתמודדת מטעם מפלגת הימין הקיצוני לבחירות לנשיאות צרפת, מבהירה בריאיון מיוחד כי למרות שהתבטאה נגד השחיטה היהודית והמוסלמית והכריזה כי תאסור הפצתו במדינה, בסופו של דבר היא כן תאפשר ייבוא לטובת היהודים והמוסלמים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 03/04/22 17:07 ב בניסן התשפב

מארין לה פן חוזרת בה: נאסור שחיטה אך נאפשר לייבא בשר כשר לצרפת
מארין לה פן, עמדתה התרככה מעט, צילום: שאטרסטוק

מארין לה פן, המתמודדת לנשיאות צרפת, אומרת בראיון ל-i24NEWS כי בניגוד להצהרה המקורית לפיה בכוונתה לאסור כשרות ו"חלאל" ברחבי צרפת, אם מפלגתה תזכה בבחירות, הם יקדמו איסור שחיטה בתוך צרפת אך יאפשרו ייבוא בשר כשר. הנושא עורר סערה בימים האחרונים, הן בצרפת והן בעולם היהודי והמוסלמי.

בראיון לתוכנית של בנג׳מין פטרובר שתשודר הערב, היא מגיבה לסערה וחוזרת בה מנוסח ההצעה המקורית. במקום איסור גורף של כשרות ברחבי צרפת, הם יקדמו חוק שיאפשר ייבוא בשר כשר ו"חלאל"- ה"כשרות" המוסלמית, אך יאסרו שחיטה שלדבריה "לא הומאנית" כלפי החיה.

"כאשר תיאסר השחיטה בלי טשטוש (של החיה), כמובן שאפשר יהיה לבצע ייבוא של הבשר כדי לכבד את השיקולים הדתיים של בני עמנו היהודים", אומרת לה פן. "אני רוצה להבטיח לכולם כי אני מבינה שייתכן וחלק מהאנשים מודאגים. אז אני אומרת להם שוב, תהיה כמובן היכולת לייבא בשר שמתאים להלכות הדת של בני עמנו היהודים".

נגד כיפות במרחב הציבורי ואזרחות כפולה ליהודי צרפת

כבר ב-2017, התבטאה לה פן, נגד השחיטה היהודית והמוסלמית: "כמעט 90 אחוז מבתי המטבחיים באזור פריז הם מסוג חלאל. אני מצטערת, אך אני חושבת שצריך לסמן מוצרים כאלה. חוץ מזה, שחיטה ללא הימום מקדים צריכה להיאסר", טענה מועמדת הימין הקיצוני לנשיאות, בדומה לדברים שאמרה 5 שנים קודם לכן, ב-2012.

בפברואר 2017 סיפקה לה פן התבטאות שהסעירה את יהודי צרפת, כאשר הכריזה כי הם יצטרכו לבחור בין האזרחות הצרפתית לישראלית, אך לאחר מכן חזרה בה.

בשל התנגדותה לאיסלאם הקיצוני, פעלה לה פן לקדם איסור על חבישת כיסויי ראש במרחב הציבורי, כולל כיפות ליהודים: "אנחנו צריכים לשלול את הסימנים הדתיים הנראים לעין. צרפת היא מדינה חילונית, אין לנו דת לאומית. לכן אני מבקשת מהיהודים להקריב קורבן כדי להילחם נגד האויב המשותף, האסלאם הרדיקלי".