יום טוב כלפון על יהדות צרפת: "אתגר כפול"

חבר הכנסת מטעם ימינה השתתף באירוע של ההסתדרות הציונית העולמית לקראת יציאת רבנים למשלחת לצרפת ואמר "התרחקות מארץ ישראל ומהציונות סותרת את הרוח הספרדית הצפון-אפריקאית בה גדלנו, רוח של חיבור למסורת ושל אהבה עמוקה לארץ ישראל, ללא כל המשבצות וההפרדות שאנחנו מכירים בארץ"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 21/11/21 21:45 יז בכסלו התשפב

יום טוב כלפון על יהדות צרפת: "אתגר כפול"
צילום: ללא

באירוע של ההסתדרות הציונית העולמית שנערך היום (א') בשיתוף ארגון ׳קליטה׳ ותנועת המזרחי העולמית בטקס ברכת הדרך לרבנים היוצאים למשלחת לצרפת, השתתף גם חבר הכנסת יום טוב כלפון מימינה, ואמר כי האתגר בקרב יהדות צרפת מתגבר עם מגמת ההתבוללות. 

"בקהילת יהודי צרפת מתפתחת בשנים האחרונות תופעה כפולה ומאתגרת, עם מגמת התבוללות והתרחקות מבית הכנסת מצד אחד, ומן הצד האחר התחזקות דתית אך תוך התרחקות מארץ ישראל ומהציונות", ציין, "הדבר סותר את הרוח הספרדית הצפון-אפריקאית בה גדלנו, רוח של חיבור למסורת ושל אהבה עמוקה לארץ ישראל, ללא כל המשבצות וההפרדות שאנחנו מכירים בארץ". 

צילום: ללא

לצד הפעילות המאומצת שמקדם כלפון בימים אלה בכנסת ובממשלה לשיפור התנאים הגשמיים של קליטת העולים כאן בישראל הוסיף חבר הכנסת כי "חשוב מאוד לחזק את הפן הרוחני. וזה מה שהרבנים עושים בשליחותם ולאחר מכן כאן בארץ במסגרת הקליטה הקהילתית. הם יוצקים את התוכן, את המהות. חשוב לדעת איך וכיצד עולים ונקלטים בארץ אבל עוד יותר חשוב להבין מדוע ובשביל מה עולים לישראל". 

כלפון יבקר השבוע בצרפת במסגרת משלחת של הכנסת כיו״ר עמית של קבוצת הידידות צרפת-ישראל ואשתתף גם בשבת וישב בביקורים בקהילות היהודיות בפריז, יחד עם מספר חברי כנסת. "זהו מסר עוצמתי של חיבור ואחדות בין מדינת ישראל לבין הקהילה היהודית השנייה בגודלה בתפוצות".